اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 5, 2013
1:12 سه شنبه، 17ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53144

نگاه گوگل به چین؛ یکی از خبره‌ترین هکرهای دنیا

 

مدیرعامل و مدیراجرایی شرکت گوگل در کتاب جدید خود درباره آینده فناوری پیش بینی کرده است که روزی چین به یکی از خبره‌ترین هکرهای دنیا تبدیل شود.
به گزارش مهر، اریک اشمیت مدیرعامل و مدیراجرایی شرکت گوگل در کتاب جدید خود که وی آن را به طور مشترک با جرد کوهن مدیر بخش ایده‌های گوگل با عنوان عصر دیجیتال منتشر کرده، آورده است که چین خبره ترین و قوی‌ترین هکر شرکتهای خارجی است.
 
آنها همچنین در این کتاب اظهار داشته‌اند که کشور چین فعالترین فیلترکننده اطلاعات است و این کشور به قدری قوی اطلاعات را از خارج سانسور می‌کند که بتواند دسترسی انتخاب مردم خود را تحت کنترل داشته باشد.
 
وال استریت ژورنال که این کتاب را مورد نقد و بررسی قرار داده اظهار داشت که این کتاب بر چگونگی تمایل دولت چین و شرکت‌های دولتی برای استفاده از جرایم سایبر به منظور افزایش نفوذ اقتصادی و سیاسی تمرکز کرده است.
 
این دو مدیر گوگل به بررسی آمادگی چین برای انجام جرایم سایبر پرداخته و اظهار داشته اند که این اقدامات چین با نگاه به ارزش‌هایی انجام می شود که این ارزش‌ها در آمریکا معنای متفاوتی دارند.
 
آنها همچنین پیش بینی کرده اند که رشد چین برحسب نفوذ این کشور در عرصه شرکت‌های فناوری ادامه می‌یابد و این شرکت‌ها رقابتی‌تر و پیشرفته‌تر می‌شوند.
 
براساس گزارش وال استریت ژورنال، این کتاب پیش بینی کرده است که چگونه ممکن است سایر کشورها الگوی چین را در رابطه با هک کردن دنبال کنند و برای به دست آوردن منافع سیاسی و اقتصادی با هم به رقابت بپردازند.
 
روابط مقامات چینی و گوگل از ژانویه 2010 تیره و تار شده، چرا که شرکت گوگل اعلام کرد ممکن است دسترسی چین را در نتیجه حملات سایبر متوقف کند، اما تمایل ندارد که دسترسی این کشور را به موتور جستجوی گوگل در این شرایط محدود کند.
 
در دسامبر گذشته دولت چین از کاربران اینترنت خواست تا هویت خود را برای فراهم کننده سرویس اینترنت مشخص کنند. دولت این کشور خواستار افزایش درآمد از طریق ارتقای صنعت فناوری پیشرفته است اما از سوی دیگر کنترل دسترسی به اطلاعات را مورد تأکید خود قرار داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.