امنیت

فناوری اطلاعات

February 10, 2013
19:15 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53239

ایمیل‌های خانواده بوش هک شدند

 

خانواده جورج بوش پدر و پسر از طریق ایمیل مورد هجوم یک هکر قرار گرفته‌ و اطلاعاتی که در این ایمیل‌ها رد‌و‌بدل شده‌بودند، از جمله تعدادی عکس خانوادگی در اینترنت منتشر شده‌اند.
به گزارش دیسکاوری، وب‌سایتی به نام Smoking Gun در روز هفتم فوریه تصاویری خانوادگی از خانواده بوش را منتشر کرده و ادعا کرد این تصاویر را از 6 ایمیل متعلق به دوستان و اعضای خانواده بوش‌ها به دست آورده‌است.
 
این تصاویر شامل تصویری است که در آن بوش پدر را در بیمارستان نمایش می‌دهد و حال او در تصویر به اندازه‌ای وخیم دیده می‌شود که دربرخی از ایمیل‌های به سرقت رفته جزئیاتی درباره مراسم ختم وی شرح داده شده‌است. ایمیل‌های هک شده به خواهر کوچکتر بوش، چند نفر از دوستان خانوادگی آنها و دو نفر از اعضای دورتر خانواده تعلق داشته‌اند.
 
به گفته سخنگوی این خانواده،‌درحال حاضر تجسس‌های قضایی برای یافتن عامل این حمله آغاز شده اند. بیشتر تصاویر منتشر شده در سکونت‌گاه خانوادگی بوش گرفته شده و بر روی آنها نام هکر نقش بسته است. بیشتر افرادی که ایمیل آنها هک شده‌بود، از نشت اطلاعات ایمیلی خود اطلاعی نداشتند.
 
وب‌سایت Smoking Gun  اشاره‌ای به نحوه هک شدن ایمیل‌های خانواده بوش نکرده اما معمولا این نوع حملات هکری با تکیه بر انتخاب رمز عبور ضعیف انجام می‌شوند. این حمله شباهت زیادی به هک شدن ایمیل سارا پیلین، کاندیدای معاونت ریاست جمهوری در سال 2008 دارد. در آن زمان، یک دانشجوی آمریکایی با حدس زدن رمز عبور ایمیل یاهوی سارا پیلین توانست به حساب ایمیل وی وارد شده و چندین پیام آنلاین ارسال کند که در نهایت این کار او برایش یک سال زندان به ارمغان آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.