اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

February 11, 2013
12:58 دوشنبه، 23ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53261

توضیحات همراه اول در خصوص نحوه درز اطلاعات مشترکین برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی براساس نشانی مشترک

 

اگر شما هم مشترک همراه اول باشید ممکن است بارها با پیامک‌هایی مواجه شده باشید که به محدوده سکونت شما و یا نوع شغل و علایقتان مربوط می‌شوند و این سوال مطرح بود که این اطلاعات از چه طریقی به دست شرکت‌های تبلیغ‌کننده رسیده و هر بار یکی از طرف‌های مرتبط با این موضوع خود همراه اول به شمار می‌رفت.
 
اما معاون بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان شرکت ارتباطات سیار این موضوع را شدیدا تکذیب می‌کند.
 
محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این که شرکت ارتباطات سیار این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار داده باشد را به شدت تکذیب می‌کنیم. چراکه در حال حاضر از حدود پنج میلیون قبضی که ما برای کاربرانمان ارسال می‌کنیم حدود 30 درصد از آن‌ها به دست مشترکان نمی‌رسد. پس اگر ما این اطلاعات را داشتیم، اول مشکلات خودمان را حل می‌کردیم و بعد آن را در اختیار دیگران قرار می‌دادیم.
 
وی تاکید کرد: مدتی پیش این گونه اعلام شد که ما اطلاعات را می‌فروشیم پس از طرح این موضوع، پلیس فتا و سازمان بازرسی کل کشور وارد بحث شدند و به بررسی‌هایی در این زمینه پرداختند تا مشخص شود آیا همراه اول در درز اطلاعات نقش دارد یا خیر؟‌
 
عطوفی ادامه داد: اکنون با وجود این که مدتی از این بررسی‌ها می‌گذرد، هنوز هیچ خبری منتشر نشده که بدانیم که اگر به عنوان مثال خطاکار هستیم، جریمه آن را پرداخت کنیم و یا اگر تبرئه شده‌ایم، حداقل مشخص شود.
 
وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر ما یکی از مدعیان این جریان هستیم و می‌خواهیم برای خودمان هم این موضوع مشخص شود که اگر مشکل از جانب ماست و مثلا فردی هست که اطلاعات را می‌فروشد، آن را مشخص کنیم اما تاکنون هیچ توضیحی در این زمینه ارائه نشده است.
 
اما عطوفی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مسوولان همراه اول موضوع درز اطلاعات را مربوط به کارمندان این شرکت می‌دانند توضیح داد: به هیچ عنوان این گونه نیست و حتی ما این موضوع را نفی می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: برای مثال شما در نظر بگیرید که برنامه‌ای مانند برنامه 90 در هفته حدود 1.5 تا چهار میلیون تماشاگری دارد که به آن پیامک می‌زنند. در این میان ساده‌ترین کاری که می توان انجام داد، آن است که بگوییم این چهار میلیون نفر هوادار ورزش هستند و به عنوان مثال اگر قرار باشد تبلیغاتی در زمینه محصولات ورزشی ارسال شود، این بخش گزینه‌های مناسبی برای دریافت پیام به شمار می‌روند.
 
اما معاون بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان همراه اول در پاسخ به این که در بسیاری از موارد دیده می‌شود که حتی محدوده جغرافیایی و شغل افراد در پیامک‌ها مورد توجه قرار گرفته است، توضیح داد: درباره محدوده جفرافیایی هر کدام از ما یک کدپستی داریم که این کدپستی در اختیار شرکت پست است.
 
وی ادامه داد: زمانی تا سال‌ 85 و حتی تا 86 شرکت پست تنها شرکتی بود که برای ارائه سیم‌کارت ثبت نام کرده و شماره‌ها را تحویل می داد و ما این اطلاعات را نداشتیم.
 
عطوفی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما اکنون بر سر این موضوع مدعی هستیم و خیلی محکم پای این قضیه ایستاده‌ایم تا به عنوان مثال به ما بگویند که اگر خطاکاریم جریمه خود را پرداخت کنیم اما هنوز هیچ مطلبی در مور خطارکار بودن و یا تبرئه ما مطرح نشده و ما هم به نوبه خود پیگیر این موضوع هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.