تبلت

تلفن همراه

February 11, 2013
23:49 دوشنبه، 23ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53272

اجرای طرح هر دانش آموز یک تبلت از سال آینده در ایران

school tablet student.jpg

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش از تعیین تکلیف نحوه ورود تبلت به مدارس کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده تعدادی از مدارس شهر تهران به عنوان پایلوت از تبلت استفاده می‌کنند.
یوسف نوری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: بحث ورود تبلت به مدارس کشور و طرح" هر دانش آموز یک تبلت" پس از مطالعات و تحقیقات کارشناسی و مقایسه با سایر کشورها در دستور کار ما قرار گرفت.
 
وی افزود: کارگروهی در معاونت فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تشکیل شده است و این کارگروه تا پایان امسال نحوه ورود این تبلت‌ها را به مدارس در حوزه اندازه، رنگ، سخت افزار و نرم افزار تعیین تکلیف می‌کند.
 
به گفته نوری، مطالعات و تحقیقات صورت گرفته از سوی کارشناسان نشان داد که می توان از تبلت به عنوان یکی از ابزارهای فناوری‌های نوین در راستای هوشمندسازی مدارس استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده تعدادی از مدارس شهر تهران به عنوان پایلوت از تبلت استفاده خواهند کرد، گفت: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین می‌تواند تا 50 درصد زمان مورد نیاز را در مباحث آموزشی و ارائه اطلاعات به داش آموز افزایش دهد.
 
به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش، درسالیان اخیرکشورهای بسیاری به استفاده ازتبلت‌ها یا نوت‌بوک‌های دانش‌آموزی در نظام آموزش رسمی خود روی آورده‌اند. نمونه برخی از معروف‌ترین برنامه‌های جهانی در این زمینه طرح OLPC در آمریکای لاتین و آفریقا، طرح فاتح در ترکیه و طرح تبلت دانش‌آموزی آکاش در هند است.
 
برنامه OLPC یا طرح «یک لب‌تاپ برای هر دانش‌آموز» از سال 2008 میلادی با حمایت بانک جهانی آغاز شده است. پایلوت این طرح با هدف تسهیل و تسریع امر آموزش در کشورهای در حال توسعه به ویژه در منطقه آمریکای لاتین و آفریقا انجام شد. این طرح در کشورهای آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، هائیتی، هندوراس، جامائیکا، مکزیک، نیکاراگوئه، پاراگوئه، پرو، ترینیداد و توباگو، اروگوئه و ونزوئلا نیز در حال اجراست.
 
براساس پژوهش انجام شده، تاثیرات استفاده از این طرح در نظام آموزشی، مهارتهای اجتماعی و دستاوردهای علمی و در سه دوره کوتاه، میان و بلند مدت مورد ارزیابی قرار گرفته که نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است، به طوری که متعاقب اعلام طرح توسط IDB، حدود هفت میلیون لب‌تاپ OLPC توسط کشورهای منطقه آمریکای لاتین درخواست شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.