امنیت

فناوری اطلاعات

February 14, 2013
19:40 پنجشنبه، 26ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53330

اوباما فرمان امنیت سایبری آمریکا را امضا کرد

 

خبرگزاری فارس:باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا فرمانی اجرایی صادر کرده که به موجب آن نهادهای فدرال موظفند اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری را به اشتراک بگذارند.
 
به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، هدف از این کار ایجاد یک چارچوب امنیتی مناسب با هدف کاهش تهدیدات سایبری اعلام شده است. این اطلاعات به خصوص برای شرکت هایی مفید است که در زمینه ایجاد زیرساخت های حیاتی و ارائه خدمات کلیدی به مردم و دولت آمریکا فعال هستند.
 
در بخشی از این فرمان تصریح شده که نهادهای فدرال علاوه بر به اشتراک گذاری اطلاعات باید در زمینه نظارت بر عملکرد بخش خصوصی نیز فعال باشند و آنها را مجبور به رعایت اصول قید شده در چارچوب امنیتی مذکور نمایند.
 
در صورتی که یک سانحه امنیتی منجر به وقوع مشکلات اساسی در سطح ملی یا محلی شود و امنیت حوزه سلامت، بهداشت، اقتصاد و یا امنیت ملی افراد را تهدید کند نهادهای دولتی برای حل مشکل به طور جدی وارد عمل خواهند شد.
 
اوباما در جریان سخنرانی خود در مورد این موضوع گفت: دشمنان قصد دارند شبکه های انتقال نیرو، شبکه های مالی و سیستم های کنترل ترافیک هوایی در آمریکا را مختل کنند.
 
وی افزود: نمی توانیم در این شرایط از این مساله در شگفتی باشیم که چرا در برابر تهدیداتی که امنیت و اقتصاد ما را به خطر انداخته اند کاری نکرده ایم.
 
اوباما از کنگره آمریکا نیز خواسته است تا قوانین جدیدی را به منظور ایمن سازی شبکه های رایانه ای در این کشور تصویب کند، هر چند وی در این زمینه به جزییات خاصی اشاره نکرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.