اپراتورها

تلفن همراه

February 16, 2013
13:00 شنبه، 28ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53351

مخابرات: قطع پیامکهای تبلیغاتی موجب قطع پیامکهای بانکی نمیشود

 

سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: قطع پیامک‌های تبلیغاتی توسط مشترکان تلفن همراه منجر به قطع پیامک‌های اطلاع‌رسانی بانکی نمی‌شود.
 
داوود زارعیان با اشاره به اینکه مشترکان تلفن همراه می‌توانند با موبایل خود با شماره ۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از اتصال به اپراتور شماره تلفن خود را برای قطع اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی به اپراتور بدهند، اظهار کرد: در این شرایط پیامک‌های تبلیغی برای مشترکان ارسال نخواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه در این شرایط وضعیت پیامک‌های اطلاع‌رسانی بانک‌ها به چه صورت خواهد بود، گفت: در صورتی‌که پیامک‌ها جنبه تبلیغی و همگانی داشته باشد برای آنها ارسال نمی‌شود، ولی در صورتی‌که درخصوص اطلاعات بانکی فرد باشد و فقط جنبه شخصی داشته باشد، این پیامک‌ها همانند گذشته برای مشترک ارسال می‌شود.
زارعیان بیان کرد: شماره‌های ۸۹۹۹ و ۵۰۰۵ و شماره‌های دیگر زمانی پاسخگوی نیاز مشترکان است که از این شماره‌ها یا دیگر شماره‌های شرکت مخابرات برای آنها اس ام اسی ارسال شده باشد. وی افزود: به این ترتیب مشترکان می‌توانند طبق دستورالعمل مندرج در این اس ام اس‌ها شماره‌های مورد نظر را ارسال کنند تا اس ام اس‌هایشان قطع شود.
از چندی پیش مشترکان تلفن همراه از دریافت حجم انبوهی از پیامک‌های تبلیغاتی خبر دادند که موجبات گلایه ایشان را نیز فراهم آورده است.
نکته قابل تامل آنکه این مشترکان تلفن‌همراه پیش از این خواستار لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی شده بودند، اما به نظر می‌آید دورجدیدی از ارسال این دست پیامک‌ها آغاز شده و گویی تقاضای مشترکان برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مورد توجه قرار نگرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.