امنیت

فناوری اطلاعات

February 17, 2013
1:53 یکشنبه، 29ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53366

حمله هکرها به فیس بوک

Facebook-logo.png

فیس‌بوک روز جمعه اعلام کرد که این شبکه اجتماعی، هدف حمله هکری قرار گرفته است.
 
معروف‌ترین شبکه اجتماعی با اعلام هک وب‌سایت خود تصریح کرد که تاکنون با هیچ مدرکی مبنی بر سوءاستفاده از اطلاعات کاربران خود مواجه نشده است.
 
این حمله تنها دو هفته پس از انتشار خبر هک 250 هزار کاربر شبکه اجتماعی توئیتر و دو روزنامه مشهور آمریکا،‌ نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال انجام شده است.
 
فیس‌بوک اعلام کرد که سیستم‌های این وب سایت، ماه گذشته، در پی بازدید کارکنانش از وب سایت هک شده یک شرکت سازنده موبایل به این حمله هکری گرفتار شده است.
 
با این وجود این شرکت اعلام کرده که به محض کشف این حمله، بلافاصله دست به کار شده و از بروز هرگونه مشکل جدی پیشگیری کرده و تاکنون هیچ اثری از گرفتاری کاربران فیس بوک به این حمله هکری گزارش نشده است.
 
سخنگوی فیس بوک در مورد هدف و عامل یا عاملان این حمله سکوت و از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.
 
این حمله از آسیب‌پذیری برنامه جاوا در رایانه کارکنان این شرکت بهره‌برداری کرده بود. فیس‌بوک پس از کشف، گزارش بروز این مشکل را به شرکت اوراکل گزارش کرد و این شرکت در نسخه ترمیمی جاوا این مشکل را برطرف کرد.
 
به گزارش پی سی ورلد،‌ برنامه جاوا محصول شرکت اوراکل اخیرا مشکلات بسیاری را برای کاربران خود ایجاد کرده و این شرکت را مجبور به انتشار نسخه‌های ترمیمی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.