تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

February 18, 2013
13:08 دوشنبه، 30ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53395

برای لباس‌های لمسی و هوشمند چند سال صبر کنید

 

برای لباس‌های لمسی و هوشمند چند سال صبر کنیددنیای اقتصاد- تکنولوژی در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر به زندگی روزمره و البته راحتی و نیاز افراد نزدیک شده است.

در واقع پدیده‌های جدیدی مانند تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند با اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی مختلف شاید بهترین نمونه برای این موضوع باشند. با این حال اما گویا فعالان و کارشناسان حوزه تکنولوژی همچنان به دنبال راه‌ها و محصولاتی برای راحتی بیشتر افراد هستند و برای این کار از هر چیزی حتی لباسی که به تن می‌کنیم هم استفاده می‌کنند. در حالی که اغلب ما باید همیشه موبایل خودمان را در دسترس بگذاریم تا متوجه تماس‌ها بشویم، تصور اینکه بتوانیم بدون نیاز به گوشی‌های موبایل و فقط از طریق لمس لباس‌هایمان تماس‌ها را جواب بدهیم واقعا جالب است. این تصور اگر چه برای خیلی از ما دور از انتظار و عجیب است، اما انگار قرار است تا چند سال آینده به حقیقت بپیوندد. این خبری است که شرکتUnder Armour به تازگی نوید آن را داده است. 
این شرکت که در زمینه تولید لباس‌های ورزشی البته از نوع تکنولوژیکی و مبتنی بر تکنولوژی‌های پوشیدنی فعالیت می‌کند، برای شروع و نزدیک شدن و پردازش ایده ساخت لباس‌های هوشمند لمسی به تازگی یک کمربند هوشمند را به بازار معرفی کرده است. این کمربند که با مدل Armour39 معرفی شده است، به بررسی عملکرد ورزشکاران و میزان فشار وارد شده بر عضلات و استخوان‌های آنها در هنگام ورزش می‌پردازد. این کمربند با بسته شدن در قسمت میانی قفسه سینه ورزشکاران، می‌تواند مواردی مثل سرعت حرکت، شدت یا فشار تمرین‌ها، سرعت طپش قلب و میزان کالری سوخته شده را اندازه بگیرد و آمارهای مربوط به تمرینات قبلی را هم به صورت یک تاریخچه کامل ارائه کند.


این محصول که برای رقابت با مچ‌بند FuelBand از شرکت Nike به بازار معرفی شده، دارای یک حسگر هوشمند و سیستمی برای بررسی عملکرد قلب در هنگام ورزش است. این حسگر اطلاعات را دریافت کرده و آنها را با ساعت Armour39 یا از طریق اپلیکیشن ویژه‌ای که برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS دارد با استفاده از آی‌فون و آی‌پد به اشتراک می‌گذارد.
بد نیست بدانید که این کمربند هوشمند GPS داخلی نداشته و به این دلیل برای دنبال کردن مسیری که ورزشکاران طی می‌کنند، احتمالا مشکل خواهد داشت. با این حال اما باتری این محصول نقطه قوت آن به حساب می‌آید که می‌تواند تنها با یک باتری ساعت تا یک سال بدون نیاز به شارژ به صورت مدام کار بکند. شرکت Under Armour به بهانه معرفی این محصول جدید و جالبش یک تیزر تبلیغاتی را منتشر کرده است که در آن از نقشه‌های آینده پرده‌برداری شده. در این تیزر کوتاه ابتدا به سیستم‌های هوشمند بکار رفته در Armour39 پرداخته شده و در ادامه یک تغییر جالب در حرکت به سمت تکنولوژی‌های پوشیدنی نمایش داده می‌شود که یک ایده مفهومی از لباس هوشمند است.
آنچه باعث شده که این تیزر جالب باشد این است که به نظر می‌رسد شرکت Under Armour این روزها در حال کار روی لباس‌های هوشمند و لمسی است. این شرکت اگر چه هنوز محصولی خاص را در این زمینه معرفی نکرده است، اما گویا تصمیم دارد به زودی لباس‌های هوشمند را به صورت یک محصول خاص و تعاملی به بازار گجت‌های دیجیتالی عرضه کند. 

تولیدکننده لباس‌های ورزشی در دنیای تکنولوژی
شرکتUnder Armour که در سال 1996 در ایالت مریلند آمریکا تاسیس شد، یک تولیدکننده آمریکایی لباس‌ها و تجهیزات ورزشی است که در بازار این محصولات هم به خوبی شناخته می‌شود. این شرکت اما در سال‌های اخیر به صورت چشمگیری روی طراحی و تولید لباس‌های مبتنی بر تکنولوژی و به طور ویژه به تولید لباس‌های هوشمند و تکنولوژی‌های پوشیدنی روی آورده است. این شرکت در کشورهای مختلفی مانند آمریکا، هلند، هنگ کنگ، چین و کانادا دفاتر بازرگانی داشته و سعی دارد تکنولوژی پوشیدنی و لباس‌های هوشمندش را به سرعت در سرتاسر جهان توسعه دهد. در همین راستا این شرکت فروشگاه‌های ویژه خودش را در شهرها و کشورهای مختلفی افتتاح و راه‌اندازی کرده است. درست به همین دلیل هم این شرکت در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در میزان درآمد و سود حاصل از فروش خودش بوده است. Under Armour در حال حاضر در حال کار روی ایده طراحی و تولید لباس‌های هوشمند و لمسی است و امیدوار است که این لباس‌ها را به زودی روانه بازار کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.