اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 18, 2013
23:30 دوشنبه، 30ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53406

عضویت بیش از 7600 نفر در شبکه اجتماعی علمی «انجمن»

 

با استقبال جامعه علمی کشور از شبکه اجتماعی پژوهشگران «انجمن»(اجتماع نخبگان جامعه، محققان و نوآوران) تعداد ثبت‌نام کنندگان در این شبکه اجتماعی به بیش از 7600 نفر رسید.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از «روابط عمومی و بین‌الملل پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» از میان 7 هزار و 600 نفر اعضای انجمن، 65 درصد دانشجو، 20 درصد عضو هیئت علمی، 11 درصد پژوهشگر و یک درصد دانش آموز بوده و  65 درصد اعضای انجمن را مردان و 35 درصد آنان را زنان تشکیل داده اند.
 
دارندگان مدرک کارشناسی  ارشد، بالاترین آمار اعضای انجمن را با رقم 3 هزار و 203 نفر به خود اختصاص داده و پس از آن دارندگان مدرک کارشناسی و کاردانی و دکترای تخصصی به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
 
از امکانات انجمن می توان به دارا بودن قابلیت عضوگیری و مدیریت دسترسی کاربران، سیستم پروفایلینگ برای مشخصات هر فرد عضو در سیستم، قابلیت اتصال اعضا به یکدیگر در یک بستر اجتماعی با توجه به در خواست کاربران، قابلیت به اشتراک‎گذاری انواع محتوا توسط کاربران (متن، عکس، فیلم، یا انواع فایلهای متنی)، قابلیت نظرگذاری دیگر کاربران بر محتوای اشتراکی یکدیگر، قابلیت ایجاد گروه‎های تخصصی توسط کاربران، قابلیت دسته‎بندی، حذف و یا بایگانی موارد اشتراکی با توجه به سطح دسترسی کاربر، قابلیت برچسب‎گذاری محتوا توسط کاربر، قابلیت رتبه‎بندی و ترتیب‎دهی محتوای به اشترک‎گذاشته‎شده توسط کاربران و قابلیت جستجو برای افراد، محتوا و گروه های تخصصی اشاره کرد.
 
نوآوری های شبکه اجتماعی شامل پشتیبانی از زبان فارسی و تقویم شمسی، توجه به ویژگی‌های بومی کشور در طراحی و اجرای سیستم، قابلیت نگه‌داری و بازتوسعه، امکان توسعهء نرم‌افزار‌های جانبی، قابلیت اتصال به نرم‌افزار‌های تخصصی علمی نظیر  latex ,matlab جهت تسهیل کاربری تخصصی علمی و قابلیت همکاری و مبادله با دیگر سیستمها و شبکه‌های علمی موجود در کشور می‌باشد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و دسترسی به انجمن به آدرس https://anjoman.irandoc.ac.ir مراجعه نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.