اپراتورها

تلفن همراه

February 21, 2013
13:40 پنجشنبه، 3ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53465

توسعه شبکه دلیل اختلالات همراه اول در مشهد عنوان شد

 

علی نژاد- یزدان پناه، روزنامه خراسان: دلیل اختلالات روز گذشته شبکه همراه اول در مشهد «بروز مشکل ناخواسته سخت افزاری درحین افزایش پهنای باند شبکه تلفن همراه» اعلام شد.
 
روز گذشته برخی مشترکان همراه اول اعلام کردند که در استفاده از شبکه همراه اول با مشکل مواجه شده اند و براثر اختلالات پیش آمده پیامک های ارسالی شان به مقصد نمی رسد، یا امکان برقراری تماس صوتی ندارند یا در حالی که موبایل خود را خاموش نکرده اند کسانی که با آن ها تماس می گرفته اند با این پیام روبه رو شده اند که «مشترک مورد نظر تلفن همراه خود را خاموش کرده است.» برخی نیز مدعی بودند که صبح دیروز تلفن همراهشان سیم کارت را شناسایی نمی کرده و بایدبه ناچار موبایل خود را «ریست» می کردند.
 
در این باره یکی از شهروندان به خراسان گفت: حدود ساعت 10 صبح روزگذشته در یکی از خیابان های مشهد بودم که روی صفحه نمایش تلفن همراهم عبارت "عدم دسترسی به شبکه" ظاهر شد و 10 دقیقه بعد نیز عبارت "سیم کارت فاقد اعتبار است" روی صفحه آمد. این شهروند افزود: حدود ساعت 12 ظهر با خاموش و روشن کردن گوشی اتصال به شبکه تلفن همراه برقرار شد ودقایقی بعد پیامک هایی که باید صبح دیروز دریافت می کردم در این ساعت دریافت شد. در پی این گلایه ها، خبرنگار خراسان این مشکلات را با مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی مطرح کرد و از وی پرسید دلیل این اختلالات که به یک باره و بدون اعلام قبلی در شبکه همراه اول مشهد رخ داد چیست؟
 
«ملک جعفریان» در برابر این پرسش با ارائه توضیحی کوتاه گفت: «با توجه به این که در آستانه عید نوروز قرار داریم و پیش بینی می شود در این روزها زائران زیادی وارد مشهد شوند، توسعه جدیدی در افزایش پهنای باند شبکه تلفن همراه داشتیم. قرار نبود شبکه دچار اختلال شود ولی در حین کار تجهیزات سخت افزاری شبکه دچارمشکل شد که این مشکل تا ساعت 18:30(دیروز) برطرف شده است.» وی در عین حال تاکیدکرد: سعی می کنیم در ایام عید کمترین اختلال تلفن همراه اول را در مشهد داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.