تلفن همراه

گوشی

February 21, 2013
14:16 پنجشنبه، 3ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53471

غول تازه سونی به بازار خاورمیانه معرفی شد: گوشی اکسپریا زد

IMG_6340.jpg

ارتباطات همراه سونی امروز تلفن هوشمند پرچم‌دار مبتنی بر آندروید خود، XperiaTM Z، را در خاورمیانه و آفریقا عرضه کرد. این تلفن چند بُعدی با حضور مدیران ارشد سونی موبایل در مجموعه آتلانتیس پالم در دوبی رونمایی شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، XperiaTM Z جدید طیفی از ویژگی‌های بی‌همتا شامل صفحه نمایش 5 اینچی Full HD با رزولوشن 1080p و ویژگی نمایش واقعی، پردازنده چهار هسته‌ای   Snapdragon™ S4 Pro ، موتور پردازش تصویر براویا موبایل 2 و دوربین 13 مگاپیکسلی با ویژگی تصویربرداری سریع، را به رخ می‌کشد. این دستگاه با ارائه بهترین‌های سونی در یک تلفن هوشمند، از تکنولوژی پیشرفته سونی در تمامی طیف محصولات چندرسانه‌ای سونی، استفاده می‌کند.
 
رودیگر اودنباخ، قائم مقام ارتباطات همراه سونی در خاورمیانه و آفریقا، گفت: " XperiaTM Z قواعد بازی در تکنولوژی تلفن هوشمند را تغییر می‌دهد. این گوشی پس از معرفی رسمی در نمایشگاه CES لاس‌وگاس موجی از اشتیاق را در جهان ایجاد کرده است. ما نهایتز تجربیات کاربری غنی ارائه شده توسط این مدل درخشان از سری XperiaTM را به منظور افزایش چند برابر شتاب در بازارهای کلیدی خاورمیانه و آفریقا، پیش‌بینی می‌کنیم."
Sony Xperia Z
Xperia™ Z با ویژگی‌هایی شامل صفحه نمایش 5 اینچی Full HD با نمایش واقعی، دوام بالا، قابلیت‌های تک لمسی و دوربین 13 مگاپیکسلی با ویژگی تصویربرداری سریع، بهترین‌های سونی را در یک تلفن هوشمند ارائه می‌نماید.
صفحه نمایش با وضوح بالا و ویژگی نمایش واقعی،توانمند شده با موتور پردازش تصویر براویا موبایل 2، تخصص دیرپای سونی در تلویزیون را به تلفن هوشمند آورده که این امر تجربه‌ای همه جانبه از مشاهده با شفافیت و درخشندگی فوق‌العاده را ارائه می‌نماید. این تلفن هوشمند توانمندی‌هایی را با دوربین‌های دیجیتال سونی به اشتراک گذاشته و به حسگر Exmor RS برای موبایل، نخستین حسگر با ویژگی دامنه پویای بالای (HDR) ضبط ویدیو برای تلفن‌های هوشمند، مجهز شده است.
 
XperiaTM Z همچنین به منوی دوام باتری مجهز است که موجب بهبود زمان آماده بکار تا 4 برابر بیشتر* از طریق بستن خودکار برنامه‌های کاربردی پرمصرف در زمان خاموش بودن صفحه نمایش و روشن کردن مجدد آنها وقتی که صفحه نمایش روشن می‌گرددد، می‌شود.
 
برنامه‌های کاربردی  “WALKMAN®”، “Album” و “Movies” که به صورت از پیش بارگذاری شده بر روی Xperia Z قرار گرفته‌اند، امکان دسترسی به تمامی موسیقی‌های دانلود شده، یکپارچه سازی اجتماعی فیسبوک، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را فراهم می‌آورند.
 
XperiaTM Z به عملکرد انقلابی تک لمسی مجهز شده است که مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد به آسانی موسیقی، تصاویر و ویدیوهای خود را از تلفن هوشمند خود با طیفی از تجهیزات مبتنی بر NFC سونی شامل هدست بلوتوث استریوی SBH20، هدست بی‌سیم DR-BTN200M و حتی کنترل از راه دور یک تلویزیون براویا، به اشتراک بگذارند.
 
علیرغم بدنه باریک 7.9 میلیمتری،  Xperia Z با شیشه کوره‌ای و لایه ضد شکستگی بر رو و پشت آن و همچنین بالاترین سطح مقاومت در برابر آب و گرد و غبار *** (IP55و IP57) برای یک تلفن هوشمند، بسیار با دوام است.
 
این گوشی که در رنگ‌های مشکی، بنفش و سفید در دسترس خواهد بود، با آندروید 4.1 (لوبیای ژله‌ای) به بازار عرضه خواهد شد و کمی پس از آن برای ارائه آخرین تجربه کاربری آندروید به ویرایش 4.2 ارتقا خواهد یافت.
 
ویژگی‌های کلیدی برای Xperia Z
 
صفحه نمایش 5 اینچی full HD (1080 x 1920) با نمایش واقعی و موتور پردازش تصویر براویا موبایل 2
دوربین 13 مگاپیکسلی با ویژگی تصویربرداری سریع، حسگر Exmor RS برای موبایل، 16 برابر زوم دیجیتال،  فیلم‌برداری HDR، کاهش دهنده بی‌نظیر و خودکار نویز برای تصویربرداری بی دغدغه تصاویر و ویدیوها در هر شرایطی مقاومت در برابر گردو و غبار و آب  (IP55و IP57) با صفحه نمایش از جنس شیشه‌ مقاوم
پردازنده 4 هسته‌ای ناهمگام 1.5 گیگاهرتزی Snapdragon S4 با 2 گیگابایت رم
حالت صرفه جویی در مصرف باتری زمان آماده بکار را تا 4 برابر افزایش می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.