اپراتورها

تلفن همراه

February 22, 2013
17:21 جمعه، 4ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53488

درآمد سرویس مبتنی بر موقعیت در اروپا در سال ۲۰۱۷ به ۸۲۵ میلیون یورو می‌رسد

 

بنابر گزارش منتشر شده از سوی Berg Insight برپایه جدیدترین تحقیق صورت گرفته، پیش بینی می‌شود درآمدهای حاصله از سرویس مبتنی بر مکان (LBS)  تلفن همراه در اروپا از ۳۲۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۲ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۲۰٫۵ درصد به ۸۲۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۷ برسد.
 
به گزارش آژ‌انس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، پیش‌بینی می‌شود بازار LBS آمریکای شمالی با نرخ رشد سالانه مرکب ۹٫۲ درصد از ۸۵۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به ۱۲۹۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ برسد.
براساس تخمین Berg Insight 40 درصد از تمام مشترکان تلفن همراه در اروپا به طور منظم از نوعی از برنامه کاربردی مبتنی بر مکان استفاده می‌کنند.
در آمریکای شمالی دستگاه‌های تلفن همراه و گوشی‌های هوشمند دارای GPS رشد بیشتر LBS را موجب شده است.
Berg Insight تخمین زده است که حدود ۵۰ درصد از تمام مشترکان تلفن همراه در این منطقه در حال حاضر حداقل به صورت ماهانه به LBS دسترسی دارند.
جستجوی مکانی، شبکه‌بندی اجتماعی و سرویس‌های مسیریابی مهمترین طبقه‌های برنامه کاربردی از نظر تعداد کاربران فعال هستند.
سرویس‌های مدیریت نیروی کار تلفن همراه که هدفشان بهبود بازدهی عملیاتی موسسات تجاری هستند نیز در بخش‌های جدید صنعت درحال قدرت گرفتن هستند.
به گفته یکی از تحلیلگران Berg Insight به طور کلی گوشی‌های هوشمند مهمترین عامل برای بکارگیری LBS است. درحال حاضر برنامه‌های کاربردی LBS بر روی ۴۵ درصد از کل گوشی‌ها در اروپا و ۵۵ درصد از گوشی‌ها در آمریکای شمالی نصب شده هستند.
به گفته وی اپراتورهای تلفن همراه همچنان نقش مرکزی‌تری را در آمریکای شمالی نسبت به اروپا ایفا می‌کنند و سرویس‌های تجاری را به مشتریان سازمانی و غیرسازمانی ارائه می‌دهند.
اگرچه نقش مرکزی اپراتورها در اکوسیستم LBS درحال حاضر به وسیله اکوسیستم‌های گوشی‌های هوشمند از طریق LBS نصب شده بر روی دستگاه و ایجاد دسترسی توسعه‌دهندگان به داده‌های مکانی و کانال‌های توزیع به وسیله فروشگاه‌های نرم‌افزاری موجود در دستگاه به چالش کشیده می‌شود. از این رو اپراتورهای تلفن همراه علاقمندی‌های جدیدی را نسبت به ارائه داده‌های مکانی برمبنای شبکه برای تبلیغات و تحلیل‌ها و همچنین خدمات جدید مانند احراز هویت ایمن و مدیریت سوء استفاده ابراز می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.