بازی

فناوری اطلاعات

February 25, 2013
0:43 دوشنبه، 7ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53528

پلی‌استیشن 3 معرفی شد + اطلاعات تکمیلی

 

کنسول بازی پلی استیشن 3 بالاخره پس از شایعات و گمانه زنی‌های بسیار معرفی شد اما بدون نمایش ظاهر کنسول و بسیاری اطلاعات مهم دیگر.
 
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مارک سرنی افسانه‌ای، مهندس ارشد کنونی سونی و طراح اصلی پلی‌استیشن 4 از این کنسول پرده برداری و قابلیت‌های کلی و جزئی از اطلاعات را منتشر کرد.
 
 
در این مراسم رونمایی عجیب، سونی فقط کنترلر و همچنین دوربین جدید خود را که در تعامل با Dual Shock 4 یا همان کنترلر جدید کنسول است نشان داد و خبری از سخت افزار کنسول نبود. کنترلر جدید سونی با تغییرات گسترده و رو به جلویی روبروست که از مهم‌ترین و چشمگیرترین آن‌ها، می‌توان به افزوده شدن یک تاچ پد به کنترلر و همچنین حذف دکمه‌های Start و Select اشاره کرد. علاوه‌بر آن، افزوده شدن کلید Share (که در سمت پچ تاچ پد و سمت راست Digital Pad ها قرار گرفته) به تعاملی‌تر شدن کنسول سونی کمک شایانی می‌کند و قابلیت‌های زیادی به شبکه پلی‌استیشن اضافه خواهد کرد. برای مثال با فشار دادن دکمه Share در هنگام بازی می‌توانید از فعالیت خود عکس و یا فیلم بگیرید و در پروفایل خود در PSN یا شبکه پلی‌استیشن آپلود کنید. در سمت راست تاچ پد و کنار Face Bottom ها یا همان دکمه‌های معروف با شکل‌های هندسی، دکمه‌ای با نام Option قرار گرفته که فعالیت‌های دو دکمه Start و Select با آن محول شده. اما دکمه Select رسالتی جداگانه از دکمه Start دارد و در اکثر بازی‌ها کاربرد در خود بازی دارد و مربوط به توقف بازی و یا دسترسی دادن به Interface کنسول نیست. البته طبق اخبار منتشر شده از وبسایت Engadget، کنترلر نیز همچنان در مرحله آزمایش و تولید قرار دارد و ممکن است تغییرات اندکی در آینده به خود ببیند. علاوه بر این مورد، آنالوگ‌ها نیز دستخوش تغییرات مثبتی شده‌اند. با اضافه کردن نوارد ضخیمی سرتاسر هر دو آنالوگ، تو رفتگی دلچسبی ایجاد شده که شباهت زیادی به کنترلر کنسول X360 پیدا کرده است. تریگرها یعنی دو دکمه پشتی L2 و R2 نیز تغییراتی در جهت شباهت به کنترلر X360 داشته‌اند و از حالت خسته کننده‌ی دسته PS3 خارج شده‌اند.
 
 
از اخبار جالب منتشر شده در بامداد پنج‌شنبه، پشتیبانی سونی از بازی‌های Free to Play و یا به عبارتی رایگان و همچنین اپیزودیک است. کنسول پیشین سونی و مایکروسافت از بازی‌های F2P استقبال چندانی نکردند و بازی‌های این سبک حضوری در این کنسول‌ها نداشتند.
 
اگر به یک اینترنت پرسرعت دسترسی دارید، می‌توانید از سخنرانی رئیس شرکت Gaikai در این مراسم لذت ببرید. Gaikai در پلی‌استیشن 4 نقش یک سامانه ابری را دارد. اگر دلتان برای عناوین PSone و پلی‌استیشن 2 و احتمالا در آینده‌ای نزدیک پلی‌استیشن 3 تنگ شده، می‌توانید با اتصال به سامانه گایکای، از بازی‌های هر 3 کنسول نام برده در PS4 خود لذت ببرید. اما نمی‌توانید با قرار دادن دیسک بازی‌های کنسول‌های پیشین در PS4 آن‌ها را تجربه کنید.
 
 
اگر اخبار اتصال دائم به اینترنت شما را هم نگران کرده، خیالتان راحت، سونی چنین مسئله‌ای را کاملا رد کرده و گفته که برای بازی با پلی‌استیشن 4 ابدا لازم نیست همیشه به اینترنت وصل باشید و در حالت آفلاین نیز می‌توان قسمت‌هایی از این کنسول را تجربه کرد اما مسلما بخش‌های اجتماعی این کنسول در حالت آنلاین در دسترس خواهند بود.
 
 
در نهایت، سونی وعده تعطیلات نوروزی 2013 را به طرفدارانش داد و قرار شد کنسول را در کمتر از 10 ماه دیگر و احتمالا در ماه نوامبر منتشر کند. هنوز اطلاعاتی از قیمت تمام شده‌ی کنسول و باندل‌های مختلف با امکانات متفاوت در دسترس نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.