رگولاتوری

February 26, 2013
3:01 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53548

پیشبینی رای بالای مجلس به نامی

 

رای اعتماد به گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ارتباطات، فردا در حالی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود که 2 فراکسیون بزرگ مجلس برای رای مثبت به «نامی» به توافق رسیده‌اند.
 
به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی فردا (سه‌شنبه) رای اعتماد به گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات را مورد بررسی قرار خواهند داد.
 
در جلسه‌ای که روز گذشته شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس که درباره رای اعتماد به نامی برگزار شد، مباحث مربوط به جلسه رای اعتماد مورد بررسی قرار گرفت.
 
حسینعلی حاجی دلیگانی و اسماعیل جلیلی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کردند که موضع فراکسیون متبوعشان درباره «نامی» مثبت است.
 
محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با توجه به مدت باقی‌مانده از دولت دهم، پیش بینی ما این است که آقای نامی از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت.
 
درباره حضور یا عدم حضور رئیس‌جمهور برای دفاع از گزینه پیشنهادی خود نیز مطالبی مطرح شده است که در این باره، جواد جهانگیرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس به فارس گفت: از اینکه آقای رئیس‌جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود به مجلس خواهد آمد یا نه، اطلاعی نداریم.
 
 اما فردا در جلسه علنی که به ریاست محمدرضا باهنر برگزار خواهد شد، نمایندگان مجلس درباره سپردن وزارت ارتباطات به محمد حسن نامی تصمیم‌گیری خواهند کرد.
 
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی رای اعتماد وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس زمینه رای آوری محمد حسن نامی به عنوان وزیر ارتباطات را مثبت دانست.
 
حجت‌الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد: برداشت من از رویکرد کلی مجلس به آقای نامی مثبت است و از زمانی‌ که ایشان با اعضای برخی کمیسیون‌ها ملاقات کردند به نظر می‌رسد حساسیت منفی نسبت به ایشان وجود ندارد.
 
به گفته وی، این امر ناشی از زمان کوتاهی است که دولت در پیش دارد و نیز تاخیری که در رسیدگی‌ها صورت گرفته است، ضمن این که امیر نامی در مدیریت قبلی خود در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح عملکرد مثبتی داشته است.
 
این عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تعامل مجلس و دولت گفت: این تاکیدات حتما کمک می‌کند تا در زمان باقیمانده ذهنیتی بین دولت و مجلس ایجاد نشود.
 
وی درباره‌ی جزییات جلسه روز سه شنبه مجلس برای بررسی رای اعتماد وزیر پیشنهادی ارتباطات نیز گفت: طبق ماده‌ی 225 آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس رای اعتماد وزیر باید ظرف یک هفته در جلسه علنی مجلس بررسی شود.
 
نمایندگان هم علی‌رغم این که در هفته آینده باید به حوزه‌های انتخابیه‌ خود سرکشی می‌کردند با توضیحات رییس مجلس برای اعلام وصول معرفی وزیر پیشنهادی توافق کردند که هفته آینده جلسه علنی تشکیل شود و رای اعتماد وزیر پیشنهادی در دستور کار گذاشته شود.
 
سبحانی‌نیا در پایان اضافه کرد: طبق آیین‌نامه وزیر و دولت پس از معرفی کلیات برنامه‌ها را ارائه خواهند کرد و از بین نمایندگان هم دو نفر به عنوان مخالف می‌توانند صحبت کنند و نهایتا وزیر از خود دفاع خواهد کرد و رای اعتماد به رای مجلس گذاشته خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.