تبلت

تلفن همراه

فناوری

February 26, 2013
0:12 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53558

کنگره جهانی موبایل با جنگ تبلتها آغاز شد

 

معرفی تبلت جدید سامسونگ و تلفن هوشمند اندرویدی هواوی آغازگر کنگره جهانی موبایل بود که از امروز دوشنبه 25 فوریه (7 اسفند) آغاز شده و تا پنجشنبه 28 فوریه ( 10 اسفند) ادامه دارد.
 
 
حدود 1500 ارائه دهنده در این مراسم سالانه که در بارسلون اسپانیا برگزار شده، شرکت کرده اند.
 
سامسونگ تبلت 8 اینچی خود را با وضوح تصویر 189 پیکسل در هر اینج معرفی کرده که اندازه آن اندکی بزرگتر از آی پد پرفروش مینی است.
 
تلفن هوشمند اسند P2 از شرکت چینی هواوی نیز با صفحه نمایش 4.7 اینچی و وضوح تصویر 315 پیکسل در هر اینچ دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی است.
 
این شرکت چینی اظهار داشت که این تلفن دارای ویژگی با عنوان "لمس جادویی" است که چون لومیا 920 به کاربر این امکان را می دهد با دستکش از صفحه لمسی تلفن خود استفاده کند.
 
جنگ تبلتها در کنگره جهانی موبایل
 
گلکسی نت 8.0 سامسونگ به عنوان دستگاهی تبلیغ می شود که می تواند به طور همزمان دو برنامه اجرایی را درحالی که صفحه به دو نیم تقسیم می شود اجرا کند و با داشتن قلمی چون S Pen می تواند گزینه ای برای قلم و کاغذ سنتی باشد.
 
این شرکت کره جنوبی اضافه کرده است که این دستگاه به قدر کافی سبک است که بتوان آن را با یک دست بلند کرد و می توان با استفاده از آن تماسهای تلفنی نیز برقرار کرد.
 
 
 
براساس اعلام شرکت تحقیقاتی IDC، سامسونگ موفقترین تولید کننده تلفنهای هوشند در دوره اکتبر تا دسامبر در نظر گرفته می شود و در حال حاضر 21.1 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است.
 
این شرکت تحقیقاتی اضافه کرده است که سامسونگ موفقیت و جایگاهی که در آن قرار گرفته را تاحد زیادی وام دار تلفنهای هوشمند خود است و در بخش تبلتها سهم بازار 15.1 درصدی دارد، این درحالی است که سهم اپل از بازار تبلتها 43.6 درصد است.
 
بن وود رئیس بخش تحقیقات در سی سی اس اینسایت گفت: گلکسی نت 8 نشان دهنده تلاش های سرسختانه سامسونگ برای ربودن گوی سبقت در بازار تبلت از اپل است اما در عین حال تلاش می کند از خود نیز در مقابل کیندل فایر و نکسوس 7 دفاع کند.
 
گلکسی نت 8 طی دوره آوریل تا ژوئن در اروپا، کره جنوبی، چین و چند کشور دیگر عرضه خواهد شد.
 
جاه طلبی شرکتهای چینی
 
هواوی تلفن اندرویدی اسند P2 خود را به عنوان سریعترین تلفن هوشمد توصیف کرده است، چرا که این مدل نخستین دستگاهی است که از تراشه LTE Cat 4 برخوردار شده است، به عبارت دیگر این دستگاه دانلود 4G را تا سرعت 150 مگابایت در ثانیه افزایش می دهد.
 
این دستگاه همچنین دارای تراشه ارتباطات حوزه نزدیک (NFC) است و با ضخامت 8.4 میلیمتری دستگاه نسبتا باریکی محسوب می شود. اما صفحه نمایش آن نسبت به مدلهای اخیر ال جی ، اچ تی سی و نوکیا از وضوح کمتری برخوردار است و به جای خروجی 1080p ویدئو تصاویر 720p نشان می دهد اما این امر به حفظ شارژ بیشتر کمک می کند.
 
 
 
براساس گزارش IDC، هواوی که در سه ماهه چهارم سال گذشته 10.8 میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخته درمیان فروشندگان بزرگ دنیا محسوب می شود. اما با این فروش تنها 4.9 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.
 
هواوی مصمم است که راه خود را به بازار تلفنهای همراه باز کند اگرچه شدت رقابت این بخش به این معنا است که هواوی باید برای موفقیت بیشتر سرمایه گذاری کند.
 
هواوی اظهار داشته است که این تلفن در ماه ژوئن در فرانسه به روش می رسد و تقریبا در همین زمان فروش جهانی خود را نیز آغاز خواهد کرد.
 
رقابتهای کنگره جهانی موبایل
 
درمیان تازه ترین دستگاه های معرفی شده در نخستین روز این کنگره می توان به نسخه 16 گیگابایتی از تبلت Iconia B1 ایسر ، هارد دیسک یک ترابایتی سامسونگ با عنوان هوم‌سینک که برای اشتراک محتوا بین دستگاه های سامسونگ طراحی شده و خود نیز دارای صفحه نمایش است، اشاره کرد.
 
یک رقابت بازار یابی از سوی ایسوس، سازنده گوگل نکسوس 7 نشان می دهد این شرکت نیز درنظر دارد از تبلتی رونمایی کند که با استفاده از آن می توان تماس تلفنی هم برقرار کرد.
 
سال گذشته در آستانه برگزاری رسمی کنگره جهانی موبایل سونی اریکسون یک نشست خبری برگزار کرده بود، اما اکنون این جایگاه در اختیار سونی است که در نظر گرفته یک مراسم کوچک پس از آغاز کنگره برگزار کند. این شرکت همچنین تصمیم گرفته بود که از ایکسپریا Z در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک لاس وگاس رونمایی کند.
 
شرکتهایی چون بلک بری نیز ماه گذشته پیش از این کنگره مدلهای جدید خود را معرفی کردند.
 
نکته حائز اهمیت اینجاست که سامسونگ معرفی جدیدترین مدل از سری گلکسی S ها را برای بعد از زمان برگزاری این کنگره حفظ کرده است، اما این شرکت کره ای در کنگره جهانی موبایل سال 2011 از گلکسی S2 رونمایی کرد.
 
گفته می شود که نسخه به روز شده تلفن هوشمند موفق S3 اواسط ماه آینده میلادی ( 14 مارس) توسط سامسونگ معرفی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.