اپراتورها

تلفن همراه

February 26, 2013
9:10 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53568

پیشبینی 72 میلیون مشترک LTE در آسیاپسیفیک تا پایان 2013

 

در فصل چهارم سال 2012 میلادی شمار مشترکان شبکه مخابراتی LTE در منطقه آسیا – پسیفیک با رشد فصلی 92/60 درصدی به 6/34 میلیون نفر رسید.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ مرکز تحقیقاتی ABI Research ضمن اعلام آمار یاد شده توضیح داد که تعداد مشترکان شبکه مخابراتی LTE همچنان رو به‌افزایش خواهد بود؛ تا آنجا که طی سال 2013 میلادی 1/72 میلیون نفر در حوزه آسیا – پسیفیک از خدمات این شبکه بهره‌ خواهند برد.
 
"مارینا لو"(Marina Lu) از محققان این مرکز توضیح داد: «اپراتورهای موبایلی کشور کره جنوبی تلاش فراوان بر گسترش خدمات LTE دارند. به عنوان مثال شرکت مخابراتی SK Telecom که از نظر تعداد مشترکان بزرگترین اوپراتور کره جنوبی محسوب می‌شود، تا پایان سال 2012 میلادی بیش از 7 میلیون مشترک شبکه LTE داشته است و پیش‌بینی می‌کند که این رقم را تا پایان سال جاری میلادی به 13 میلیون نفر برساند. این روند رشد 50 درصدی در تعداد مشترکان LTE شبکه مخابراتی یاد شده را نشان می‌دهد».
 
بازار شبکه مخابراتی 4G در منطقه آسیا – پسیفیک نیز همچنان پتانسیل فراوانی دارد. در فصل چهارم سال قبل این منطقه 45/3 میلیارد مشترک تلفن‌همراه داشته است که این رقم رشد 7/8 درصدی در تعداد این افراد را نشان می‌دهد و بیان می‌دارد که ضریب نفوذ تلفن‌همراه در این منطقه 5/87 درصد است.
 
پیش‌بینی شده است که تا سال 2015 میلادی ضریب نفوذ تلفن‌همراه در منطقه آسیا – پسیفیک به 100 درصد برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.