رگولاتوری

February 26, 2013
9:24 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53574

احمدی نژاد در مجلس: نامی از متخصصان حوزه مجازی و ارتباطات است

 

رئیس جمهور با بیان اینکه محمدحسن نامی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه از تجارب بسیار و تخصص بالایی برخوردار است گفت: امیدواریم با پشتیبانی مجلس و همت وزیر پیشنهادی و همه دلسوزان شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.
به گزارش خانه ملت، محمود احمدی نژاد در نشست علنی امروز (سه شنبه ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در دفاع از محمدحسن نامی  وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، با بیان اینکه امروز بررسی صلاحیت وزیر وزارت مهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: امروز قرار است برای مسئولیت این وزارتخانه تصمیم گیری شود.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مسئله ارتباطات و مهمتر از آن فضای مجازی مهمترین مسئله در فضای دانش است افزود: با حضور انسان در فضای مجازی جهانی بزرگتر از جهان فعلی گشوده شد جهانی که ابعاد آن شناخته نشده است از این رو ظرفیت این فضا این فرصت را فراهم می کند که استعدادهای گوناگون شکوفا شود.
وی با اعلام اینکه ایران در استفاده از فضای مجازی در ابتدای راه است یادآور شد: دیگر کشورها این راه را گذرانده و فرصت هایی را ایجاد کرده اند و هم اکنون این فرصت برای کشور ما به وجود آمده است.
احمدی نژاد با بیان اینکه سرعت پیشرفت در حوزه دانش، نرم افزار و تکنولوژی بسیار بالا است، گفت: این وضعیت شرایطی را به وجود می آورد تا بتوانیم از توانایی های خود برای پیشرفت استفاده کنیم از طرفی دیگر خوشبختانه در کشور ما در حوزه ارتباطات و فضای مجازی کارهای خوبی شده است لذا مشاهده کنید که در حوزه ارتباطات ما در ۶ و ۷ سال گذشته علی رغم زحمات مسئولان در چه شرایطی بودیم.
رئیس جمهور با اعلام اینکه کشور در حوزه ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه و شبکه ارتباطاتی پیشرفت‌های بسیاری داشته است، گفت: خوشبختانه در حوزه فضای مجازی متخصصان با تولید نرم افزار و تکنولوژی های جدید گام های بسیاری برداشته اند از این رو فضای مجازی جایی است که هر کشور برای پیدا کردن جایگاهی در جهان به دنبال دست یافتن به آن است.
وی با یادآوری تشکیل مرکز ملی فناوری مجازی افزود: این مرکز سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت و اجرا در حوزه ارتباطات را دنبال می کند.
رئیس جمهور ادامه داد: کسی که امروز به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس معرفی می شود از متخصصان حوزه مجازی و ارتباطات است گرچه مثل جوانان دیگر در دفاع مقدس فداکارانه حاضر شد اما بعد از جنگ هم در تخصص مرتبط با حوزه های ارتباط کارهای بزرگی را به ثمر رسانده است.
وی با تأکید بر اینکه نامی از فرزندان رشید این ملت است تصریح کرد: وی با لباس پر افتخار ارتش همه عمر کاری خود را در خدمت انقلاب بوده است از طرفی دیگر این وزیر پیشنهادی به لحاظ دانش تخصصی، پژوهشی و تجربی در بالاترین سطح قرار دارد از این رو امیدواریم با حضور ایشان در وزارتخانه پیشرفت های خوبی در حوزه ارتباطات و فضای مجازی ایجاد شود.
احمدی نژاد ادامه داد: امروز ما در ۳ یا ۴ حوزه  فضایی، ماهواره ارتباطی، ماهواره سنجشی، ارتباطات زمینی و فضای مجازی نیازمند هماهنگی هستیم از این رو امیدواریم با پشتیبانی مجلس و همت وزیر پیشنهادی و همه دلسوزان شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همه باید برای اجرای شبکه ملی اطلاعات تلاش کنند گفت: تحقق این موضوع موجب استقلال کشور در حوزه ارتباطات می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.