اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 27, 2013
16:44 چهارشنبه، 9ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53614

یاهو دیگر به کارمندانش اجازه کار از راه دور را نمی‌دهد

 

ظاهرا این فقط صفحه اول سایت یاهو نیست که با آمدن ماریسا مایر دستخوش تغییر شده است. این شرکت آماده می‌شود تا کلیات ساختار کاری‌اش را نیز تغییر دهد. در بیانیه‌ای که ابتدای این هفته به همه کارکنان یاهو ابلاغ شد، کار کردن از خانه یا همان دور کاری ممنوع اعلام شده است. این بیانیه اعلام می‌کند از ماه ژوئن آینده همه کارمندانی که به صورت تمام‌وقت یا چند روز در هفته کارهای شرکت را از خانه‌هایشان انجام می‌دادند، وظیفه دارند برای انجام کارشان در یکی از چندین دفتر یاهو حاضر شوند.
 
به گزارش وبلاگینا زا allthingsd همه کارکنان یاهو باید به دفاتر این شرکت نقل مکان کنند و یاهو در این مورد هیچ انعطافی از خود نشان نخواهد داد. در ماه ژوئن، یا کاربران با این موضوع موافقند و در دفاتر به کار مشغول می‌شوند یا باید کارشان را ترک کنند. Jackie Reses مدیر بخش نیروی‌انسانی یاهو در بیانیه‌شان اظهار داشت: "ما باید یک یاهو باشیم و لازمه شروع این امر این است که در کنار هم حضور فیزیکی داشته باشیم." با اینکه این خانم ظاهرا به فضا و کار تیمی علاقمند است ولی در بیانیه او اثری از قوانین ایجاد و افزایش روحیه تیمی بین کارکنان دیده نمی‌شود. خیلی از کارکنان یاهو از این بیانیه به خشم‌ آمدند زیرا با این تصور که امکان کار از منزل را دارند با یاهو قرارداد امضا کرده بودند.
 
خیلی از کارکنان عاشق راحتی کار از راه دور هستند و این که همه کارمندان مجبور شوند برای هماهنگ شدن با محل کارشان، خانه‌شان را ترک کنند ناراحتی بزرگی به همراه دارد.
 
یاهو و مدیر منابع انسانی‌اش معتقدند وقتی کارکنان از خانه کار می‌کنند، اغلب «سرعت و کیفیت» قربانی می‌شوند؛ البته همیشه هم به این شکل نیست. خیلی‌ها معتقدند سرعت و کیفیت کار در هر جایی غیر از دفاتر کاری به بهترین میزان خود می‌رسند. این به خاطر عوامل زیادی است که در دفاتر کار تمرکز کارکنان را برهم می‌زند. مثلا درخواست مدیر برای مشاهده گزارش پیشرفت کار یا درخواست از افراد برای متوقف کردن کاری که در دست دارند و انجام یک کار دیگر یا حضور در یک جلسه.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.