اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 27, 2013
16:49 چهارشنبه، 9ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53617

ارائه اینترنت اکسپلورر ۱۰ برای کاربران ویندوز ۷

 

پیش از این کاربران و البته بیشتر برنامه‌نویسان وب به نسخه پیش‌نمایش اینترنت اکسپلورر ۱۰ برای ویندوز ۷ دسترسی داشتند. اما حالا از ساعتی پیش امکان استفاده از این نسخه از مرورگر برای کاربران ویندوز ۷ به طور عادی فراهم گردید. مرورگر کاربران ویندوز ۷ در هفته‌های آینده به صورت خودکار از طریق آپدیت‌های معمول ویندوز از نسخه فعلی به نسخه ۱۰ بروز رسانی خواهد شد. البته این بروز رسانی برای افرادی که از نسخه پیش‌نمایش این مرورگر استفاده می‌کنند سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.
 
به گزارش وبلاگینا از theverge نسخه ۱۰ اینترنت اکسپلورر با سابقه و شاید نه چندان محبوب، قابلیت‌های جدیدی را برای موتور جاوا اسکریپت خود در نظر گرفته و همچنین مایکروسافت تلاش کرده است تا نگاه ویژه‌ای به مصرف انرژی این مرورگر داشته باشد؛ به‌خصوص حالا که سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی دستگاه‌های همراه کرده است. در این نسخه کاربران قابلیت تصحیح خطاهای نوشتاری خودکار را نیز در اختیار خواهند داشت. اما مهم‌ترین قابلیت این نسخه از IE پشتیبانی از CSS3 براساس استاندارد‌های جدید وب است که مایکروسافت تلاش کرده تا بیشترین تطابق با این استانداردها را در این نسخه ایجاد کند.
 
ظاهر و محیط کاربری این مرورگر در ویندوز ۷ شبیه به نسخه قبلی خود خواهد بود و در نتیجه خبری از آنچه در ویندوز ۸ دیده می‌شود نیست. اما با توجه به نسخه پیش‌نمایش و البته کاربری این مرورگر در ویندوز ۸ می‌توان گفت این نسخه از اینترنت اکسپلورر پیشرفت بسیار خوبی داشته است.
 
اینترنت اکسپلورر ۱۰ از تاریخ ۲۶ اکتبر بر روی آخرین نسخه‌ ویندوز که مایکروسافت تلاش بسیاری زیادی در ترغیب کابران به استفاده از آن دارد، ارائه شد. این شرکت در آن زمان به خاطر تاخیر در ارائه نسخه جدید مورد انتقاد کاربران قرار گرفت و  همین حالا هم باید گفت که اگر ویندوز ۷ شما نسخه سرویس پک یک نیست قادر به استفاده از این مرورگر نخواهید بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.