امنیت

فناوری اطلاعات

March 2, 2013
19:46 شنبه، 12ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53681

کرم پور: جنگ را به زمین رقیب ببریم

 

معاون وزیر ICT با تاکید بر اهمیت محتوا در فضای مجازی خاطرنشان کرد:‌ لازم است جنگ محتوا را به زمین رقیب ببریم و بیاموزیم که چگونه می‌توان به بهترین شکل ممکن از مرزهای مجازی کشور حفاظت کرد.
 
به گزارش ایسنا، محمد کرم‌پور در همایش ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تاکید کرد:‌ میانگین جهانی ضریب نفوذ باند پهن و زیرساخت به اندازه‌ای شده است که می‌توان از آن به حدود 52 درصد یاد کرد.
 
وی در ادامه به صحبت درباره اهمیت محتوا برای استفاده در فضای مجازی تاکید کرد و گفت:‌ در کشور ما به دلایل مختلف در زمینه محتوا سازماندهی و ساماندهی مناسبی وجود ندارد و تولیدکنندگان محتوا هنوز جایگاه مناسب خود را نشناخته‌اند.
 
کرم‌پور همچنین عنوان کرد: متغیرهای زیادی در ارتباط با بحث محتوا وجود دارد و در این زمینه چالش‌های متعددی بر سر راه افراد قرار دارد که دلیل این چالش‌ها تا حدی به پیچیدگی‌ موضوع بازمی‌گردد چراکه در این زمینه متغیرهای فراوانی وجود دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد: موضوع محتوا فراتر از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … می‌گیرد و اهمیتی بسیار دارد چراکه در دنیای کنونی محتوا از نوع جنس سلطه است و وقتی محتوایی در فضای مجازی قرار می‌گیرد، جنس آن از نوع سلطه می‌شود حال باید دید چه راهکارهایی باید مورد استفاده قرار گیرد تا این سلطه گرفته و برداشته شود.
 
وی در ادامه یادآور شد: توصیه من این است که در حوزه محتوا چندین همایش متعدد برگزار شود و در این زمینه سوالی مناسب طراحی و تولید شود.
 
کرم‌پور ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم ابتدا نقشه فرهنگی کشور را ترسیم کنیم و در قالب این نقشه مساله محتوا در فضای مجازی را به صورت بزرگنمایی شده ترسیم کنیم.
 
معاون وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: ساختار محتوا، تهیه کنندگان و رویکرد محتوا همه از مسائلی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.
 
وی همچنین به اهمیت مرزداری و مرزبانی در فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تولید محتوا در دست کشورهای حوزه شمال است و این مساله موجب شده است که سلطه آن‌ها بر این عرصه ایجاد شود. حال اگر ما بخواهیم این سلطه را از بین برده و متوقف کنیم باید انحصار محتوا در دنیا را بشکنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.