بازی

فناوری اطلاعات

March 5, 2013
17:05 سه شنبه، 15ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53755

تامین زیرساخت فنی بازی های رایانه ای در شبکه ملی اطلاعات

 

براساس تمهیدات پیش بینی شده در شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت های مورد نیاز در حوزه های بازی های رایانه ای پیاده سازی می شود.
 
مهندس علی حکیم جوادی در نشست مشترک با بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از برنامه های وزارت ارتباطات، ایجاد بسترهای مناسب دراین حوزه است تا بخش خصوصی بتواند فعالیت‌های موثری داشته باشد.
 
وی افزود: بر همین اساس، در شبکه ملی اطلاعات تمهیداتی در نظر گرفته‌ شده تا اطلاعات با پهنای باند بالا ارائه شود که در این میان یکی از بخش‌های این شبکه می‌تواند به بازیهای رایانه‌ای اختصاص داشته باشد.
وی با بیان این مطلب که معتقدیم می بایست در حد امکان انجام کارها به بخش خصوصی سپرده شود تصریح کرد: در این خصوص نیز در زمینه تولید موتور بازی داخلی، ما حمایتهای لازم را به عمل خواهیم آورد تا با این حمایت‌ها موتورهای بازی ما به رتبه‌ای مناسب در منطقه دست پیدا کرده و صادرات ما در این حوزه افزایش یابد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت پرداختن به بازی های رایانه ای ادامه داد: امروز بحث بازیهای رایانه‌ای یکی از موضوعات بسیار مهمی است که چه از نظر فرهنگی و چه از دیدگاه اقتصادی اهمیت بسیار دارد و کشورهای مختلف دنیا در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند چراکه در این حوزه بازگشت سرمایه نیز بسیار سریع اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اشتغال‌زایی و درآمد بالایی که بازی‌های رایانه‌ای ایجاد می‌کند گفت: بحث فرهنگ سازی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این بازیها راه ورود فرهنگ‌های بیگانه هستند و کشورهای مختلف تلاش دارند در قالب این بازی‌ها جوانان و نوجوانان دیگر کشورها را هدف قرار دهند.
علی حکیم جوادی با بیان این مطلب که اگر فکر ریشه‌ای نداشته باشیم ممکن است در معرض تهدیدات آسیب‌های مختلف قرار بگیریم تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در اجلاس های بین المللی از جمله نشست WSIS در یونسکو مطرح می شود، میزان استفاده از فرهنگ و زبان کشورها در فضای مجازی است که معتقدم از طریق بازی های رایانه ای می توان به عنوان یکی از ابزارهای موجود در این بخش استفاده کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.