اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن ثابت

تلفن همراه

March 6, 2013
20:27 چهارشنبه، 16ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53788

بر اساس عملکرد 9 ماهه؛ مخابرات تنها یک درصد از پیش بینی سود خود را محقق کرد

tci logo.jpg

شرکت مخابرات ایران پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 91 را مبلغ 412 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد و از پوشش یک درصدی سود هر سهم در 9 ماه امسال خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، شرکت مخابرات ایران که در سال جاری با افت شدید قیمت و کاهش ارزش بازار مواجه شده بود، در گزارش 9 ماهه خود پیش بینی سود سال جاری خود را کاهش داده و در این مدت توانسته است تنها یک درصد از سود خود را پوشش دهد.
 
به این ترتیب این شرکت بزرگ بورسی که زمانی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشت پیش‌بینی سود هر سهم تلفیقی گروه (قبل از کسر سهم اقلیت) برای سال مالی 1391 را در شهریور، مهر و بهمن 91 و مطابق اطلاعیه اخیر مبلغ 472 ریال اعلام کرده است.
 
همچنین شرکت پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 1391 را در شهریور،مهر و بهمن مبلغ 416 ریال و مطابق اطلاعیه اخیر مبلغ 412 ریال اعلام کرده است.
 
در مفروضات پیش بینی درآمد هر سهم اخیر، سود هر سهم و سود نقدی هر سهم شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) برای سال 1391 بته رتیب مبلغ 911 تومان و 882 تومان پیش بینی شده است که این مبالغ با آخرین پیش بینی درآمد هر سهم شرکت ارتباطات سیار ایران (مبلغ 918 و 826 تومان) مطابقت ندارد.
 
همچنین در 6 ماهه دوم سال 91 تاکنون شرکت مخابرات ایران اقدام به فروش سهام شرکت ارتباطات سیار ایران کرده است لذا درصد مالکیت شرکت مخابرات ایران از سهام شرکت ارتباطات سیار ایران در تاریخ فعلی 90.09 درصد است که با درصد مزبور در پرتفوی شرکت (90.17 درصد) مطابقت ندارد.
 
در مفروضات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 1391 شرکت اعلام کرده که است افزایش سرمایه به مبلغ 977ر872ر4 میلیون ریال در دستور کار هیئت مدیره شرکت قرار دارد این در حالی است که افزایش سرمایه شرکت منوط به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب آن توسط مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام است.
 
شرکت در اطلاعات خود اعلام کرده است که سود نقدی هر سهم پیشنهادی به مجمع عمومی عادی سال مالی 1391معادل 90 درصد سود هر سهم شرکت است.
 
این در حالی است که سود نقدی هر سهم پیشنهادی به مجمع عمومی عادی سال 91 در بهمن 90 مبلغ 374 ریال، در شهریور و مهر 91 مبلغ 384 ریال و در بهمن 91 (مبلغ 338 ریال) و اطلاعیه اخیر (مبلغ 335 ریال) سود نقدی هر سهم پیشنهادی (معادل 90 درصد سود هر سهم) با فرض افزایش سرمایه شرکت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.