تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 6, 2013
20:45 چهارشنبه، 16ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53791

کسب و کارهای خاورمیانه ۱۹۳ میلیارد دلار در بازار راهکارهای آی تی هزینه می‌کنند

 

شرکت گارتنر پیش‌بینی کرده است کسب و کار‌ها در کشورهای خاورمیانه در سال جاری میلادی 9. 192 میلیارد دلار در بخش راهکارهای آی تی هزینه خواهند کرد. 
شرکت گارتنر پیش‌بینی کرده است امسال هزینه کرد کسب و کار‌ها در بخش آی تی با ۵. ۵ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته به 9. 192 میلیارد خواهد رسید. گارتنر پیش‌بینی کرده این رقم تا سال ۲۰۱۶ به بیش از ۲۲۳ میلیارد دلار خواهد رسید. 
در گزارش جدید گارتنر، وضعیت هزینه کرد کسب و کارهای خاورمیانه در بازار راهکارهای آی تی به تفکیک مشخص شده است. پیش‌بینی می‌شود کسب و کارهای این منطقه در سال جاری بودجه‌های آی تی خود را صرف خرید و تامین سخت افزارهای آی تی، سیستم پایگاه‌های داده، نرم افزارهای آی تی، خدمات آی تی و خدمات مخابراتی کنند. 
بر اساس این گزارش، در سال جاری تقاضا برای راهکارهای آی تی به ویژه در میان سازمان‌هایی مثل بانک‌ها و نهادهای دولتی بیشترین افزایش را خواهد داشت. پژوهشگران گارتنر معتقدند از آنجا که کشورهای حوزه خلیج فارس می‌کوشند درآمدهای غیرنفتی خود را افزایش یابند، بیشتر به سمت استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی رو خواهند آورد. 
پیش‌بینی گارتنر نشان می‌دهد کسب و کارهای خاورمیانه در سال جاری بخش زیادی از بودجه خود را صرف تامین راهکارهای نرم افزاری مورد نیاز خود خواهند کرد. نرم افزارهای امنیتی، راهکارهای مدیریت ذخیره داده‌ها و راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری از جمله مهم‌ترین نرم افزارهای مورد تقاضای این کسب و کار‌ها در سال جاری خواهد بود. بنا بر این پیش‌بینی، از سال ۲۰۱۴ نیز تقاضای کسب و کارهای خاورمیانه برای ابزارهای یکپارچه سازی داده‌ها، داده‌های کلان، راهکارهای مدیریت محتواهای کسب و کار و ابزارهای کیفیت افزایی داده‌ها نیز افزایش خواهد یافت. 
گفتنی است پیش‌بینی‌های شرکت گارتنر از وضعیت بازار آی تی در کشورهای خاورمیانه از جمله شاخص‌هایی مهمی است که صاحبان صنایع آی تی بیش از ده سال است که  از آن برای شناسایی فرصت‌های پیش روی خود استفاده می‌کنند. گارتنر قرار است روز هفتم مارس با برگزاری سمپوزیمی تخصصی در دبی وضعیت بازار آی تی خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.