رگولاتوری

مخابرات فضایی

March 9, 2013
21:34 شنبه، 19ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53816

بررسی طرح جامع وزارت ارتباطات پس از انتخابات; سازمان فضایی به وزارتخانه‌ برگردد

 

رئیس کمیته ICT مجلس گفت: طرح جامع وزارتICT بعد از انتخابات بررسی می‌شود که طبق آن سازمان فضایی و موسسه تحقیقات باید به وزارتخانه بازگردند و فعالیت‌های مرتبط در سازمان‌های دیگر نیز به وزارت ارتباطات سپرده شود.
 
رمضانعلی سبحانی‌فرد در گفت‌وگو با FarsNews اظهار داشت: طرح جامع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و برای انجام کار کارشناسی به کمسیون‌ مربوطه ارسال خواهد شد.
 
رئیس کمیته ICT مجلس افزود: با توجه به شلوغی‌ دستورکارهای پیش‌روی مجلس و با در نظر گرفتن اینکه طی مراحل کارشناسی چند ماهی زمان می‌برد، بنابراین طرح جامع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بعد از انتخابات در دستور کار خواهد گرفت.
 
وی در خصوص علت تهیه این طرح تصریح کرد: در چند سال اخیر وزارت ارتباطات تا حدی مورد بی‌مهری قرار گرفته که در نتیجه آن هم‌اکنون بخش‌هایی از این وزارتخانه منتزع شده و بخشی از مسئولیت‌های آن در سازمان‌های دیگر انجام می‌شود.
 
سبحانی‌فرد ادامه داد: این در حالی است که وزارت ICT زیرساخت توسعه تمام وزارتخانه‌ها است و از این رو باید از یک مدیریت یکپارچه و واحد برخوردار باشد تا یکپارچگی بخش‌های مختلف سیستم را حفظ کند.
 
رئیس کمیته ICT مجلس افزود: حتی در این طرح دیده شده که بخش‌های مرتبط با فعالیت‌ وزارت ارتباطات در صورت لزوم از وزارتخانه دیگر به این وزارتخانه منتقل شود.
 
وی گفت: هم‌اکنون سازمان فضایی در زیرمجموعه ریاست‌جمهوری اداره می‌شود در حالیکه حوزه فعالیت‌های این سازمان فعالیت‌های فضایی و ماهواره‌ای است و این فعالیت‌ها نیز در وظایف وزارت ارتباطات قرار دارد. بنابراین سازمان فضایی باید به وزارت ارتباطات منتقل شود.
 
سبحانی‌فرد ادامه داد: علاوه بر این موسسه تحقیقات ICT که از مجموعه وزارت ارتباطات خارج شده باید به این مجموعه بازگردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.