تلفن همراه

فناوری

March 10, 2013
20:05 یکشنبه، 20ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53841

طرح عجیب محققان برای کاهش تصادفات رانندگی: ایجاد اختلال در تلفنهای همراه

 

مسئله تصادفاتی که توسط رانندگانی رخ می دهد که درحال استفاده از تلفن همراه خود هستند به قدری جدی است که دو محقق از دانشگاه ویرجینیای غربی یک طرح رادیکال برای کاهش تلفات پیشنهاد داده اند.
 
دو محقق از دانشگاه ویرجینیا غربی یک طرح رادیکال برای کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات پیشنهاد کرده اند.
 
 
آنها در این طرح به مجهز کردن اتومبیلها با دستگاهی اشاره کرده اند که کارکرد تلفنهای همراه را حین حرکت مختل می کند.
 
جفری کوبن و ماتئو زو در مقاله ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده اظهار داشتند: به عبارت ساده دستگاه های قابل حمل موبایلی باید در اتومبیلی که در حال حرکت است غیرقابل استفاده شود.
 
سازندگان اتومبیل و دستگاه های تلفن همراه باید از قابلیتهای مهندسی برخوردار باشند تا بتوانند اتومبیلها را به چنین فناوری مجهز کنند و انجام چنین کاری در شرایط حاضر یک ضرورت محسوب می شود.
 
این دو محقق یادآور شدند: تصویب قانون در این رابطه هیچ مشکلی را حل نمی کند چرا که براساس آمارگیریهای انجام شده 40 درصد از رانندگان هنگام رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می کنند و 13 درصد از رانندگان هنگام رانندگی پیامک نوشته و ارسال می کنند، این درحالی است که این اقدامات در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان ممنوع است.
 
 
 
کارشناسان در مرکز تحلیل خطرات هاروارد در بوستن محاسبه کرده اند که رانندگی هنگام استفاده از تلفن همراه موجب 333 هزار جراحت و 2600 مورد مرگ در هر سال می شود.
 
کوبن و زو اظهار داشتند که تنها راه حل این است که این فناوری را هنگام رانندگی غیرقابل دسترس کنیم.
 
این محققان در مقاله خود تأکید کرده اند که درحالی که همه افراد در طول روز به طور مستمر چه برای کار چه برای سرگرمی از تلفنهای همراه خود استفاده می کنند، وسوسه برای استفاده از این فناوری هنگام رانندگی نیز ادامه می یابد.
 
در آمریکا و ژاپن صحبت کردن با تلفن همراه چه درست چه با استفاده از هندزفری ممنوع است اما در بسیاری از کشورهای جهان صحبت کردن با تلفن همراهی که دردست راننده قرار دارد به عنوان یک قانون ممنوع شده است.
 
پیشنهاد این محققان در شرایطی صورت گرفته است که عده دیگری از محققان به دنبال تلفیق اپلیکیشنهای تلفن همراه با اتومبیلها هستند که با فرمان صوتی کار می کند تا راننده بتواند هنگام رانندگی از اطلاعاتی چون جستجوی نزدیک ترین پمپ بنزین و یا رستوران در اینترنت استفاده کند.
 
درحال حاضر برخی از اتومبیل سازان به دنبال تلفیق برنامه Siri اپل با اتومبیلهای جدید هستند و گفته می شود که تا سال 2014 هر خودرو جدیدی که ساخته می شود به اینترنت متصل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.