امنیت

فناوری اطلاعات

March 15, 2013
19:59 جمعه، 25ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53925

اطلاعات شخصی میشل اوباما به سرقت رفت

 

یک وب‌سایت اینترنتی اقدام به انتشار اطلاعات محرمانه برخی از شخصیت‌های مشهور آمریکایی، از جمله میشل اوباما کرده است. این اطلاعات شامل شماره بیمه اجتماعی، آدرس، مشخصات بانکی و اطلاعات کارت‌های اعتباری این افراد می‌شود.
 
 
یک سایت "مرموز" اطلاعات شخصی و محرمانه ۱۸ تن از شخصیت‌های معروف آمریکا را انتشار داده است.
 
میشل اوباما بانوی اول، جو بایدن معاون رئیس جمهور، هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین و ال گور معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا از جمله شخصیت‌های برجسته سیاسی هستند که اطلاعاتشان در این وب‌سایت منتشر شده است.
 
همچنین بیانسه (ستاره موزیک پاپ) و همسرش (جی زی)، بریتنی اسپیرز (ستاره پاپ) و پاریس هیلتون وارث هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون نیز از جمله شخصیت‌هایی هستند که اطلاعات شخصی‌شان ظاهرا به سرقت رفته است.
 
این اطلاعات از جمله شامل شماره بیمه اجتماعی، اطلاعات کارت‌های اعتباری و مشخصات بانکی این افراد می‌شود.
 
پلیس فدرال آمریکا، سرویس مخفی و اداره پلیس لوس آنجلس در حال حاضر در حال تحقیق در این خصوص هستند. تا کنون سه آژانس مرجع اطلاعات اقتصادی آمریکا بدون ذکر هویت قربانیان تأیید کرده‌اند که حساب‌های بانکی هک شده است.
 
به گزارش دویچه وله، وب‌سایتی که اقدام به انتشار این اطلاعات کرده است آدرسی با دامنه اینترنتی "اس یو" (.SU) دارد که به اتحاد جماهیر شوروی سابق متعلق است. این وب‌سایت "پرونده‌های مخفی" یا The Secret Files نام دارد. وقتی که سایت باز می‌شود آهنگی آرام به گوش می‌رسد و در پایین صفحه نیز اسامی این ۱۸ نفر ذکر شده است.
 
با کلیک کردن بر روی نام هر کدام از آن‌ها صفحه‌ای از اطلاعات محرمانه‌شان باز می‌شود.
 
هنوز معلوم نیست که آیا اطلاعات مسروقه با اطلاعات واقعی تطبیق دارد یا نه. با این حال"اف بی آی" به افراد نام‌برده هشدار داده که حساب‌های بانکی خود را مسدود کنند.
 
آژانس مرجع اطلاعاتی اکوییفاکس می‌گوید، تا به حال چهار حساب بانکی هک شده است.
 
وب‌سایت اشپیگل آنلاین نیز در گزارشی نوشت، برخی اطلاعات سایت ‌نامبرده با اطلاعات موجود همین افراد در پاره‌ای از نهادها، مثلا در پرونده‌های دستگاه‌قضایی مطابقت دارد.
 
برخی از اطلاعات منتشره چندان اهمیت ندارند، اما بعضی جالب به نظر می‌آیند. برای نمونه می‌توان دید که میشل اوباما، همسر باراک اوباما کارت اعتباری خرید از فروشگاه مد بانانا ریپابلیک را دارا است که سقف اعتباری آن نیز کم است.
 
در عوض جی زی صاحب صورت‌حساب هنگفتی از کارت "امریکن اکسپرس" است و از سال ۲۰۰۸ تا کنون نیز بدهی‌های خود برای استفاده از تلویزیون کابلی را نپرداخته است.
 
ال گور، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا قسط یک وام شش رقمی را می‌پردازد. اما از همه بدهکارتر کارداشیان، از شخصیت‌های بنام تلویزیونی آمریکا است که باید میلیون‌ها دلار بابت وام بانکی ویلای خود پرداخت ‌کند.
 
به نظر می‌رسد که آدرس‌های منتشره، چه آدرس‌های جدید و چه آدرس‌های قدیمی‌ در اغلب موارد درست باشند، مثل آدرس هیلاری کلینتون که طبق اطلاعات منتشره "شماره ۱۶۰۰، خیابان پنسیلوانیا، شهر واشنگتن" است با آدرس کاخ سفید مطابقت دارد.
 
کوین میت‌نیک، کارشناس کامپیوتر که خود به دلیل نفوذ غیر قانونی به بعضی از سیستم‌های رایانه‌ای در آمریکا به پنج سال حبس محکوم شد، این اتفاق را هشداری برای همه می‌داند.
 
او در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی "سی ان ان" گفته است: شما هیچ‌گونه حریم خصوصی ندارید.
 
میت‌نیک هشدار داده است که انتشار اطلاعات محرمانه این افراد نشان‌گر آن است که هیچ کس از سرقت اطلاعاتی در امان نیست و همه باید به این موضوع عادت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.