فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

March 16, 2013
10:18 شنبه، 26ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53936

گوگل اولین اپلیکیشن‌های عینک خود را به نمایش گذاشت

 

در حالی که امکانات و ویژگی‌های موجود در عینک گوگل، به خودی خود باعث کاربردی شدن این گجت پر سر و صدا می‌شود، اما به هر حال این روزها هیچ دستگاه هوشمندی بدون اپلیکیشن‌هایی که برایش عرضه می‌شوند، محبوب نیست. حالا گوگل در ادامه رونمایی‌های گاه به گاه از امکانات عینک جادویی‌اش، این بار به معرفی اولین سری از اپلیکیشن‌های اختصاصی آن پرداخته است.
 
به گزارش وبلاگینا به نقل از انگجت، نیویورک تایمز، اورنوت، Path، Skitch و جیمیل از جمله اولین اپلیکیشن‌هایی هستند که گوگل آن‌ها را به کمک سایر شرکایش برای عینک خود معرفی کرده است.
 
اپ نیویورک تایمز به شما اجازه می‌دهد تا در حالی که قدم می‌زنید، تیتر خبرهای مهم روز را مرور کنید و آن‌هایی را بیش از بقیه برای‌تان مهم است، همانجا نگاه کلی‌ای به آنان داشته باشید. برنامه جیمیل نیز عنوان ایمیل‌های دریافتی و تصویر ارسال کننده آن را به شما نشان می‌دهد. پس از آن تصمیم با شماست که بخواهید با دستورات صوتی، پاسخ یک به یک آن‌ها را ارسال کنید.
 
اورنوت نیز به صاحب عینک کمک می‌کند تا بی‌درنگ به ذخیره تصاویر و اطلاعات مورد نیازش در این سرویس بپردازد. Path هم در کنار آن به شما اجازه می‌دهد تا آپدیت‌های مختلف دوستان خود را دنبال نمایید.
 
گوگل قرار است عینک خود را اواخر سال جاری میلادی به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار دهد. از طرفی عده‌ای عقیده دارند تولید چنین گجتی می‌تواند حریم خصوصی افراد را به خطر بیاندازد. هفته پیش یک بار در شهر سیاتل ورود مشتریانی با عینک‌های گوگل را ممنوع کرد و گفت این موضوع می‌تواند افراد حاضر در آنجا را ناراحت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.