رگولاتوری

March 16, 2013
23:25 شنبه، 26ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53946

وزیر ارتباطات از برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های کشور در مجامع بین المللی خبرداد

 

برنامه ریزی لازم به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در کشور و بهره مندی از توان متخصصان داخلی در راستای حضور موثر در مجامع بین المللی صورت گرفته است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد حسن نامی دردیدار با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بیشترین دانشمندان، متخصصان و متفکران کشور در این حوزه فعال هستند و می بایست از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
 
وی افزود: در همین راستا زمینه های فعالیت در بخشهای مختلف در کشورهای جهان شناسایی و احصاء شده که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، فعالیت های لازم عملیاتی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مدت طولانی از فعالیت دولت دهم باقی نمانده است ، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی مناسب، اقدام های مفیدی در طول این مدت هر چند کوتاه اجرایی شود.
وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی به منظور توسعه و سرمایه گذاری برای ارایه خدمات جدید به مردم صورت گرفته و در این راستا هماهنگی با بخش های مختلف از جمله شرکت مخابرات انجام شده است.
دکتر محمد حسن نامی ادامه داد: در حال حاضر کشورهای پیشرفته درصدد هستند تا با استفاده از سیستم های ماهواره ای ، خدمات ارزش افزوده جدید از طریق تلفن همراه به کاربران خود ارایه کنند و کشور ما نیز باید روی این دست از موضوعات برنامه ریزی و اقدام های لازم را عملیاتی کند.
وزیر ارتباطات با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای ایجاد هاب منطقه ای گفت: به منظور ایجاد کریدر شمال به جنوب و انتقال اینترنت کشورهای مختلف از مسیر ایران موفقیت های بزرگی بدست آمده است.
وی تاکید کرد: اما این موضوع کافی نیست ودر این خصوص تلاش های زیادی در دست اجرا است تا با انتقال پهنای باند به کمک ظرفیت های موجود، سودآوری برای کشور محقق شود.
دکتر محمد حسن نامی با اشاره به حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مجموعه وزارت ارتباطات اظهار داشت : امیدواریم این چتر حمایتی همچنان پشتیبان خدمتگذاران به ملت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.