اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

March 17, 2013
19:57 یکشنبه، 27ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53974

بازار جهانی LTE امسال 2 برابر رشد می‌کند

 

بازار جهانی زیرساخت‌های مخابراتی شامل شبکه‌های 2G/3G، LTE و WiMAX در فصل چهارم سال 2012 میلادی با رشد 6 درصدی 8/10 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که در این راستا آمریکای شمالی، چین و اروپا پیش‌رو بود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌در سال 2012 میلادی مجموع درآمد بخش زیرساخت‌های شبکه LTE نسبت به سال قبل از آن رشد 115 درصدی داشت که این جریان به دنبال ارتقا شبکه‌های قبلی و راه‌اندازی شبکه‌های جدید به‌خصوص در آمریکای شمالی، ژاپن و کره جنوبی رخ داد.
 
شرکت اریکسون در فصل چهارم سال 2012 میلادی عنوان بزرگترین ارایه دهنده زیرساخت‌های LTE را از آن خود کرد که در این دوره زمانی Nokia Siemens Networks پس از آن قرار گرفت. اما برای تمام سال 2012 شرکت Alcatel-Lucent توانست عنوان دومین ارایه دهنده برتر خدمات LTE را از آن خود کند.
 
"استفان ترال"(Stéphane Téral) مدیر مرکز زیرساخت‌های موبایلی و اقتصاد اوپرتورها در شرکت تحقیقاتی Infonetics Research در این خصوص گفت: «ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به عنوان موتور محرک شبکه LTE در جهان بودند که البته فعالیت‌های ضعیف کشورهای برزیل، روسیه، چین و هند(BRIC) ارزش بازار جهانی تلفن‌همراه را کاهش داد. اما خبر خوش در این زمینه این است که طی سال جاری میلادی منطقه BRIC باز هم شرایط اقتدار خود را به دست خواهند آورد».
 
این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال جاری میلادی بازار جهانی LTE رشد دو برابری داشته باشد و برای نخستین بار درآمد آن از مرز 10 میلیارد دلار هم بگذرد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.