اپراتورها

تلفن همراه

March 20, 2013
19:37 چهارشنبه، 30ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53978

وضعیت سرویس دهی شبکه های ارتباطی در نوروز

 

future - hs - phone.jpg

از آنجایی که چند سالی است دیگر تبریک سال نو تنها به دید و بازدید ختم نمی شود و کالاهای ارتباطی نیز جای خود را در میان روش های تبریک شروع سال، باز کرده اند، خواسته معقول مشترکان و کاربران از اپراتورهایشان فراهم کردن زمینه ارسال پیام کوتاه موفق از طریق تلفن همراه، مکالمه با کیفیت با تلفن ثابت و موبایل و بکارگیری چت و ایمیل با اینترنت بدون قطعی است؛ در این راستا گروه فناوری خبرگزاری مهر، از وعده اپراتورهای مخابراتی برای برقراری ارتباطات با کیفیت در ایام نوروز گزارش می دهد.
 
با افزایش حجم ترافیک ارتباطی در روزهای آغازین سال و استفاده چند برابر مردم از وسایل ارتباطی ارائه کنندگان خدمات مخابراتی در کشور باید بتوانند با برنامه ریزی مناسب تمهیداتی بیاندیشند که پاسخگوی مشترکانشان باشد و رضایت خاطر آنها را جلب کند.
 
افزایش ظرفیتهای مخابراتی در استانهایی که بیشترین مسافر را دارند
 
داوود زارعیان- مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با اشاره به برنامه های مخابرات برای ارائه سرویس با کیفیت به مشترکان از افزایش ظرفیتهای مخابراتی در استانهایی که بیشترین مسافر را خواهند داشت، مانند استانهای مازندران، گیلان، اصفهان، خراسان رضوی و فارس خبر داد و به مهر گفت: با نصب و راه اندازی سایتهای BTS و تجهیزات جدید تمامی تلاشمان را کرده ایم تا در بخش تلفن ثابت و همراه اختلالی در برقراری ارتباط مشترکان به وجود نیاید.
 
وی با تاکید براینکه بروز برخی اختلالات در ساعات اولیه سال نو در بخش تلفن همراه طبیعی است، افزود: اما در زمینه تلفن ثابت با توجه به ظرفیتهای موجود اصولا هیچ مشکلی بروز پیدا نخواهد کرد.
 
زارعیان به مشترکان همراه اول و مخابرات توصیه کرد که تماس های خود را در روز نخست سال نو توزیع کنند و در همان ساعت اولیه تحویل سال، تماس نگیرند و پیامک ارسال نکنند.
 
وی با اشاره به ارسال یک میلیارد و 400 میلیون پیامک از شبکه ارتباطات سیار در روز نخست سال گذشته به مهر گفت: امسال در بخش SMS تلفن همراه در شبکه ارتباطات سیار افزایش ظرفیت داشته ایم و از این بابت پیش بینی می شود که مشکلی برای ارسال پیامکها از سوی کاربران به وجود نیاید.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد که در ایام نوروز مراکز اجرایی مخابرات برای سرویس دهی باز است و نشانی این مراکز و لیست شیفت ستادهای استانی در سایت اینترنتی مخابرات به نشانی www.tci.ir قابل مشاهده است؛ همچنین مشترکان می توانند در صورت لزوم با شماره های 9990 و 1868 برای رفع مشکلات احتمالی تماس بگیرند.
 
نصب سایت های پشتیبان ایرانسل برای افزایش ظرفیت ارتباطی در مناطق مسافرپذیر
 
معاون فنی و مهندسی ایرانسل نیز  از آمادگی این اپراتور در ایام تعطیلات نوروز 92 برای پاسخگویی به ترافیک مخابراتی نوروزی خبر داد.
 
علی اصغر عینی پور در گفتگو با مهر، تاکید کرد: در حال حاضر پیش بینی های لازم برای پاسخگویی به ترافیک مخابراتی مناطق مسافرپذیر انجام و افزایش ظرفیت های ارتباطی لازم برای این مناطق تدارک دیده شده به نحوی که تیم های فنی و عملیاتی برای رفع هرگونه اختلال مخابراتی احتمالی در تمامی ایام تعطیلات نوروزی در آمادگی کامل به سر می برند.
 
معاون فنی و مهندسی ایرانسل تاکید کرد: پیش از این، صحت عملکرد فنی کلیه سامانه های ارتباطی بررسی و تجهیزات مورد نیاز در ایام تعطیلات نوروز نیز تامین شده است.
 
عینی پور با اشاره به اینکه راه حل های لازم برای مواقع اضطراری توسط متخصصان و کارشناسان فنی ایرانسل پیش بینی  شده، خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز ظرفیت رادیویی و مراکز سوییچ در مقاصد پرتردد مسافران نوروزی افزایش پیدا کرده است.
 
وی از نصب سایت های پشتیبان به منظور افزایش ظرفیت ارتباطی در مناطق مسافرپذیر خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت مراکز پیام کوتاه برای مدیریت ترافیک پیامکهای نوروزی، ظرفیت سیستم شارژینگ نیز افزایش پیدا کرده است؛ در همین حال مرکز مدیریت شبکه ایرانسل نیز همواره به صورت برخط با ردیابی لحظه ای نسبت به ردیابی و رفع خرابی های مخابراتی احتمالی اقدام می کند.
 
به گفته معاون اپراتور دوم تلفن همراه تمامی مراکز خدمات مشترکان ایرانسل در کشور تا پایان روز کاری 28 اسفندماه 91 مطابق با روال همیشگی تا ساعت 16 به ارائه خدمات به مشترکان اقدام کرده اند و تمامی این مراکز در روزهای سوم و چهارم فروردین 92 از ساعت 9 الی 13 آماده پاسخگویی به مشترکین ایرانسل هستند.
 
وی تصریح کرد: از روز 5 فروردین ماه تا پایان تعطیلات مراکز خدمات مشترکین ایرانسل در شهرهای بابل و شیراز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنج شنبه از ساعت 8 الی 11 آماده پاسخگویی به مشترکین هستند و کارشناسان مرکز خدمات مشترکین ایرانسل در میدان جمهوری تهران نیز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16 و در روزهای پنج شنبه از ساعت 8 الی 12 آماده پاسخگویی به مشترکین خواهند بود. همچنین مراکز خدمات ارتباطی ایرانسل واقع در شهرهای مشهد مقدس، تبریز و تهران (مترو صادقیه، مترو امام حسین(ع) و مترو امام خمینی) در طول هفته از ساعت 8 الی 19 آماده پاسخگویی به مشترکین هستند. کارشناسان مرکز خدمات مشترکین ایرانسل در اصفهان نیز در طول هفته از ساعت 8 الی 17 آماده پاسخ گویی به مشترکین ایرانسل هستند.
 
به گفته وی کارشناسان مرکز تماس شبانه‌روزی شبکه تلفن همراه ایرانسل به شماره 700 برای تماس از خطوط ایرانسل و 09377000000 برای تماس از سایر خطوط و مرکز تماس شبانه روزی شبکه وایمکس ایرانسل به شماره 707 برای تماس از خطوط ایرانسل و 09377070000 برای تماس از سایر خطوط 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته و تمامی ایام سال آماده پاسخگویی به مشترکین و متقاضیان‌اند، ضمن آنکه مشترکین ایرانسل با شماره گیری کد دستوری #8*898* می توانند نشانی و نقشه نزدیک ترین نمایندگی ایرانسل به موقعیت جغرافیایی خود را با استفاده از سرویس اطلاعات شهری ایرانسل دریافت کنند.
 
ظرفیت شبکه رایتل بالاتر از تعداد کاربران
 
شاهین آرپناهی- مدیرکل ارتباطات اپراتور رایتل نیز در خصوص برنامه های این اپراتور برای ارائه سرویس مناسب به کاربران به مهر گفت: هم اکنون ظرفیت شبکه رایتل از آنچه که مورد استفاده قرار می گیرد بالاتر است و چنانچه کاربران از حداکثر ظرفیتهای این شبکه نیز استفاده کنند با توجه به شاخص های کیفی موجود، مشکلی نخواهیم داشت.
 
مدیرکل ارتباطات اپراتور رایتل ادامه داد: حتی برای ارسال پیامک با تعداد و حجم بالا نیز نگرانی وجود ندارد و مشترکان می توانند بدون هیچ مشکلی از شبکه رایتل در ایام نوروز استفاده کنند.
 
آرپناهی با بیان اینکه سیم کارتهای رایتل در حدود 75 شهر تحت پوشش شبکه قرار دارند و به زودی نیز شمار این شهرها به 100 شهر می رسد افزود: بازخورد دریافتی از مشترکان حاکی از رضایتمندی بالای مشترکان از سیمکارت دیتای رایتل است؛ اما در زمینه مکالمه و ارسال پیامک نیز ظرفیت شبکه بالا است؛ در همین حال میزان قطعی مکالمات و موفقیت تماس نیز در شرایط خوبی قرار دارد و براساس شاخص های فنی مدنظر، استفاده پرترافیک از این شبکه مشکلی را ایجاد نمی کند.
 
به گفته وی مراکز تماس و پشتیبانی اپراتور رایتل برای پاسخگویی به مشکلات احتمالی مشترکان در ایام نوروز فعال هستند.
 
توزیع کارت شارژهای تالیا به اندازه مناسب در بازار
 
رضا گرامی مدیرکل روابط عمومی اپراتور تالیا نیز در گفتگو با مهر از افزایش پوشش شبکه تالیا در استانهای کشور خبر داد و با بیان اینکه وضعیت شبکه احیا شده تالیا به حد قابل قبولی رسیده است تصریح کرد: به طور قطع مشترکان تالیا برای تعطیلات در ارتباطاتشان مشکلی نخواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه مراکز تماس تالیا در ایام عید نوروز فعال است اضافه کرد: مشترکان می توانند از خط خود با شماره 999 و از سایر خطوط با شماره 09329990000 تماس بگیرند و نسبت به رفع مشکلاتشان اقدام کنند.
 
گرامی گفت: مرکز اصلی خدمات مشترکان تالیا در خیابان بخارست تهران نیز پاسخگوی مراجعات حضوری مشترکان برای پیگیری های حقوقی و قضایی و انجام مفقودی و قطعی و وصلی است.
 
وی افزود: در استانها نیز مراکز خدمات امور مشترکان از طریق نشانی اینترنتی تالیا اعلام شده است و مشترکان می توانند نشانی این مراکز را دریافت کنند؛ ضمن آنکه در تمامی ایام نوروز مراکز تماس تالیا فعال است.
 
مدیر روابط عمومی تالیا در مورد نحوه خرید کارت شارژهای این اپراتور نیز به مهر گفت: به اندازه کافی و مناسب شارژ کارت فیزیکی در بازار توزیع شده است و مشترکان برای خرید الکترونیکی از دستگاههای خودپرداز بانکی نیز مشکلی نخواهند داشت.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.