رگولاتوری

March 20, 2013
21:20 چهارشنبه، 30ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53984

وزیر ارتباطات: جمهوری اسلامی جایگاه مناسبی در بستر ارتباطات ایجاد کرده است

 

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی جایگاه بسیار خوبی در بستر ارتباطات ایجاد کرده و کارهای مهمی طی 35 سال گذشته صورت گرفته است .
 
 
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ،به نقل از روابط عمومی استانداری یزد ' محمد حسن نامی ' در جمع مسئولان حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان یزد افزود: ملاک برتری انسان ها تقواست که مهمترین ویژگی استان پر خیر و برکت یزد تقوای مردمان آن است.
 
وی توفیق خدمتگزاری برای مردم را بالاترین مدال افتخار برای هر فرد دانست و خاطر نشان کرد: تاکتیک کنونی دشمنان نظام و انقلاب هجمه اقتصادی است.
 
وزیر ارتباطعات و فن آوری اطلاعات افزود: بستر ارتباطات، مهمتری بستر مورد توجه قدرت های استکباری است که در صورت حرکت مطلوب در راستای صحیح خود بهره وری سایر صنایع را بدنبال دارد.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی، جایگاه مناسبی در بستر ارتباطات ایجاد نموده است و سیاست وزارتخانه در راستای اجرای احکام برنامه پنجم توسعه ارتقاء این جایگاه است.
 
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در ادامه به گرایش 74 درصد از رتبه های برتر کنکور به دو رشته برق و IT اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی با استفاده از وب سایت ها و موتورهای جستجوگر هجمه فرهنگی بر علیه ملت ها را آغاز نموده است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه تجارت الکترونیک یکی از مقوله های مهم در عرصه بین المللی است، اظهار داشت: با بالا بردن سواد دیجیتالی در سطح کشور هزینه ها به مراتب کاهش خواهد یافت.
 
نامی اظهار امیدواری کرد: جمهوری اسلامی در عرصه های ارتباطات کماکان پیشرفت خوبی داشته باشد.
 
همچنین استاندار یزد نیز ضمن تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز، به تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان یزد پرداخت.
 
' محمد رضا فلاح زاده ' دارا بودن چهرهای مذهبی شاخص، کسب 19 سال رتبه برتر در کنکور سراسری، کسب رتبه سوم جذب توریست خارجی، ثبت دو اثر تاریخی در یونسکو، محوری بودن استان در حوزه ریلی و حمل ونقل، فعالیت بیش از سه هزار و 300 واحد صنعتی ، تولید 50 درصد کاشی و سرامیک کشور ، تولید 27 درصد محصولات نساجی کشور، صادرات 660 هزار تن محصول از استان و کسب رتبه هفتم در کشور با 32 درصد رشد صادرات در 10 ماه اول سال 91 از ویژگی یزد ذکر کرد .
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه IT اظهار داشت: اولین سند IT کشور در استان یزد آماده و اعتباری 3 میلیارد تومانی در سال های 89 و 90 و اعتبار 1 میلیارد و سیصد میلیون تومانی در سال 91 برای این مهم در نظر گرفته شده شد.
 
وی ضریب نفوذ تلفن ثابت را 46 درصد (رتبه چهارم کشور)، ضریب نفوذ تلفن همراه را 93 درصد (رتبه اول کشور) و ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت را طبق 20 سرفصل مشخص شده رتبه اول کشور اعلام کرد.
 
استاندار یزد در ادامه کسب رتبه اول کشور در خرید اینترنتی، رتبه دوم کشور در ارائه خدمات پستی و رتبه سوم در جذب منابع در حوزه پست استان را یادآور شد و افزود: 156 دفتر ICT روستایی دراستان یزد مشغول فعالیت هستند.
 
این مسئول همچنین راه اندازی اولین دفتر نخبگان کشور دراستان یزد را یادآور شد و اظهار داشت: جذب 700 نخبه و ثبت 2000 اختراع از دستاوردهای این نهاد است.
 
فلاح زاده در پایان ضمن اشاره به کسب رتبه دوم پارک علم و فن آوری استان در سطح کشور، صدور مجوز منطقه ویژه پارک علم و فن آوری در استان یزد را خواستار شد.
 
در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط ضمن ارائه گزارشی از اقدامات خود، در خصوص مسائل و مشکلات حوزه کاری خود به بحث و تبادل نظر پرداختند
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.