تلفن همراه

گوشی

March 22, 2013
13:03 جمعه، 2ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54013

عرضه رسمی سونی Xperia Z به بازار ایران با قیمت ۲.۵ میلیون تومان

 

ICTna.ir – گوشی سونی Xperia Z با قیمت 2 میلیون و 499 هزار تومان با گارانتی یک ساله شرکت آرین در دو رنگ مشکی و سفید به صورت رسمی به بازار ایران عرضه شد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طی هفته های گذشته اسکپریا زد به صورت غیررسمی با قیمت ۲.۸ تا ۲.۶ میلیون تومان در بازار موبایل ایران عرضه میشد که با عرضه رسمی این گوشی با گارانتی شرکت آرین بعنوان توزیع کننده رسمی گوشی های سونی در ایران با قیمت ۲.۴۹۹هزار تومانی، بهای فروش مدل بدون گارانتی این گوشی به ۲میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسیده است.
 
صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش 5 اینچی از نوع LED-backlit است که رزولوشن 1080×1920 پیکسل را داراست و مجهز به نسل دوم تکنولوژی Mobile Bravia نیز شده است اما سخت‌افزار این گوشی کاملا مشابه Butterfly است. یعنی یک چیپ Snapdragon S4 به همراه پردازنده چهار هسته‌ای از نوع Krait با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 320 که به همراه 2 گیگابایت حافظه رم، قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورند.
 
دوربین موجود روی این گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS است که قابلیت عکاسی HDR و Panorama و همچنین فیلم‌برداری FullHD را داراست اما سیستم عامل استفاده شده بر روی Xperia Z، نسخه 4.1 از سیستم عامل محبوب اندروید است که طبق گفته سونی، در آینده به نسخه 4.2 نیز به روز رسانی خواهد شد.
 
باتری موجود روی این گوشی یک باتری 2330 میلی‌آمپر ساعتی است که امکان تعویض آن توسط کاربر وجود ندارد اما بزرگ‌ترین قابلیت این گوشی، قابلیت مقاومت آن در برابر نفوذ آب است.
 
Xperia Z دارای گواهی‌نامه IP57 است که تضمین می‌کند این گوشی تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب در مقابل نفوذ آب مقاومت می‌کند.
 
Xperia Z از یک بدنه شیشه‌ای بهره می‌برد. یک بدنه شیشه‌ای کاملا مقاوم و البته بسیار خوش ساخت که کاربران هنگام در دست گرفتن آن، کیفیت خوب آن را احساس می‌کنند. به نظر می‌رسد سونی در مورد بدنه این گوشی ریسک کرده و به جای استفاده از یک قاب پشتی پلاستیکی، قاب پشتی گوشی را نیز شیشه‌ای تولید کرده است اما این ریسک کاملا مثبت بوده و گوشی جدید سونی را به یک گوشی زیبا، مقاوم و البته شکیل تبدیل کرده است اما زیبایی گوشی با قطر بسیار کم آن، دو چندان می‌شود.
 
قطر این گوشی تنها 7.9 میلی متر است که بسیار عالی است اما ابعاد گوشی 71×139 میلی‌متر است که 146 گرم نیز وزن دارد. در کل از نظر ابعاد و وزن، می‌توان آن را یک گوشی کاملا متوازن دانست که در دست احساس بسیار خوبی را به کاربر القا می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.