اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 28, 2013
10:49 پنجشنبه، 8ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54110

سیسکو جای پای خود در بازار راهکارهای پردازش ابری را محکم می‌کند

 

شرکت سیسکو که تلاش می‌کند در آینده‌ای نزدیک به یکی از عرضه کنندگان مطرح راهکارهای کسب وکار در دنیا تبدیل شود، قصد دارد شرکت سولودایرکت (SolveDirect) را خریداری کند.
 
سولودایرکت یکی از شرکت‌های عرضه کننده راهکارهای مدیریت زیرساخت‌های پردازش ابری است. به گزارش وب سایت eweek، شرکت سیسکو که خود یکی از بزرگ‌ترین عرضه کننده تجهیزات و راهکارهای شبکه‌ای در جهان است، قصد دارد با خرید سولودایرکت جای پای خود در بازار راهکارهای پردازش ابری را نیز محکمتر کند. فناوری‌های شرکت سولودایرکت به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری به زیرساخت‌های پردازش ابری متصل شوند و داده‌های خود را با امنیت بیشتری با شرکا و مشتریان خود به اشتراک بگذارند. 
سیسکو قصد دارد شرکت سولودایرکت را در واحد پلت فرم‌های خدماتی خود ادغام کند و از فناوری‌های این شرکت برای توسعه و عرضه راهکارهای پردازش ابری مبتکرانه از طریق شبکه‌های یکپارچه استفاده کند. شرکت سیسکو که در چند سال اخیر با شهامت بیشتری اقدام به خرید شرکت‌های صاحب فناوری‌های پردازش ابری کرده است، عمدتاً به خرید شرکت‌هایی علاقه‌مند است که در کشورهای خارج از آمریکا فعالیت می‌کنند. گفته می‌شود هم اکنون حدود ۸۰ درصد از سرمایه نقدی سیسکو که رقمی در حدود ۴۶ میلیارد دلار ارزیابی شده است، در خارج از آمریکا نگهداری می‌شود. 
گفتنی است شرکت سیسکو پارسال هم حدود یازده شرکت بزرگ را خریداری کرد که فقط ۳ تای آن‌ها غیرآمریکایی بودند. بزرگ‌ترین این شرکت‌ها که سیسکو برای خرید آن ۵ میلیارد دلار پرداخت، یک شرکت بریتانیایی بود. در سال جدید میلادی نیز سه شرکت خریداری کرده است که هر سه آن‌ها غیرآمریکایی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.