اپراتورها

تلفن همراه

April 2, 2013
19:00 سه شنبه، 13ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54160

آشنایی با سرویس ارتباط نقطه به نقطه مخابرات

 

سرویس ارتباط نقطه به نقطه یا PTP شرکت مخابرات ایران قادر است بین دو نقطه مورد درخواست ( در داخل هر استان) از طریق مودم‌های DSL ابتدا از محل سایت A مشتری تا نزدیکترین مرکز مخابراتی و از طریق بستر TDM و یا ATM پس از گذر از مرکز مخابراتی سایت B به نقاط انتهایی مشتری در سایت B ارتباط مورد نظر را برقرار کند.
 
به گزارش ایسنا، نحوه ارائه سرویس PTP و PTMP به شرح زیر است:
 
1)متقاضی باید درخواست سرویس خود را مطابق راهنمای تنظیم درخواست و به همراه مدارک اولیه توسط نماینده معرفی شده به اداره نگهداری دیتا شرکت مخابرات استان مربوطه تسلیم کند.
 
2) بررسی درخصوص امکان واگذاری ارتباط در محل مورد تقاضا از طریق مرکز آبونه مخابراتی مربوطه به لحاظ پورتی، تجهیزاتی، پهنای باند و همچنین ارتباطی (سیم فیزیکی)‌ توسط شرکت مخابرات استان در مدت 15 روز صورت می‌پذیرد.
 
3) پس از حصول نتیجه مثبت، مراتب به همراه نوع مودم های سازگار با پورت های دسترسی رزرو شده و همچنین یک نسخه کارت تقاضا و اشتراک تحویل متقاضی میشود و متقاضی باید ضمن مطالعه دقیق و تایید موارد مندرج در این کارت توسط صاحبان امضاء مجاز شرکت / سازمان، میزان هزینه‌های اعلام شده معادل 45 روز آبونمان به عنوان پیش پرداخت و مبلغی بعنوان هزینه نصب برابر تعرفه‌های مصوب پرداخت و اصل فیش‌های واریزی را به اداراه نگهداری دیتا شرکت مخابرات استان تحویل دهد.
 
4) از تاریخ تحویل خط مشترک و امضاء صورتجلسه تحویل ارتباط مورد نظر توسط نماینده شرکت مخابرات استان و نماینده شرکت متقاضی باید مشترک نسبت به پرداخت صورتحسابهای صادره از سوی شرکت مخابرات استان اقدام کند. ( صورتحساب هر دو ماه یک بار صادر می گردد.)
 
خدمات تنها به شرکت‌های دولتی و یا شرکت‌های خصوصی دارای مدارک ثبت رسمی واگذار می‌شود و خدمات PTP و PTMP فقط به صورت داخل استانی توسط استان‌های مربوطه واگذار می‌شود و برای ارتباطات بین استانی باید از سرویس VPN/MPLS استفاده شود.
 
علت درج بدهی یا بستانکاری متفرقه در صورتحساب‌ها چیست؟
 
بدهی یا بستانکاری متفرقه ناشی از عدم ثبت یا عدم اصلاح به موقع اطلاعات مشترک است. به عنوان مثال چنانچه دایری یک مشترک سوم خردادماه سال 89 (دوره 8902) باشد اما در تاریخ سوم مردادماه همان سال ثبت شود، در صورتحساب دوره 8903 از تاریخ دایری تا شروع دوره 8903 برای مشترک بدهی متفرقه منظور خواهد شد و جبران خسارت ناشی از قطع ارتباطات مطابق با توافقنامه سطح خدمات(SLA) با دو ماه تاخیر در صورتحساب اعمال می شود.
 
*چرا مهلت پرداخت صورتحساب‌ها قبل از اتمام دوره تعیین می‌شود؟
 
با توجه به آیین‌نامه تقاضا و اشتراک، مبلغ پیش پرداخت دریافتی به میزان آبونمان 45 روز مشترک است و از آنجا که صورتحساب‌های خدمات دیتا در ماه‌های فرد صادر می‌شوند، به منظور برخورد با مشترکین بدهکار مهلت پرداخت، 15 تا 20 روز پس از تاریخ صدور صورتحساب تعیین می گردد.
 
اما درصورت وجود تناقض در اطلاعات مشترک با اطلاعاتی که بر اساس آن‌ها صورتحساب صادر شده است، چه باید کرد؟ چنانچه ارتباط درون استانی باشد باید با ادارات دیتا در استان مذکور و چنانچه بین استانی باشد بایستی با اداره کل مدیریت و بهره برداری مکاتبه کرد.
 
این امکان که صورتحساب‌های یک مشترک که دارای چند پرونده در سراسر کشور است به صورت یک جا صادر شود هم با درخواست مشترک امکان‌پذیر است.
 
تفکیک صورت حساب‌های جمعی منوط به پرداخت آخرین صورتحساب صادره توسط مشترک است. مشترک می تواند درخواست تفکیک صورتحساب‌های خود را با درج شماره پرونده و نشانی ارسال صورتحساب به ادارات دیتا در استان‌ها و یا اداره کل مدیریت و بهره‌برداری ارائه کند.صورت حساب‌های خدمات دیتا در پایان ماه‌های فرد و به صورت دوماهه صادر می گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.