تلفن همراه

گوشی

April 2, 2013
20:14 سه شنبه، 13ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54168

فهرست مهمترین تلفن های همراه دنیا; از ارزان ترین تا سریعترین

 

باریکترین تلفن هوشمند، تلفن مقاوم دربرابر آب، ارزان ترین تلفن همراه، تلفنی که یک ماه شارژ دارد، آی فن 5 و گلکسی اس 3 مینی از جمله مهترین تلفنهای همراه و تلفنهای هوشمندی بوده اند که طی یک سال گذشته رونمایی شده و موجب توجه عموم قرار گرفتند.
 
باریکترین تلفن هوشمند با ضخامت 6.6 میلیمتر

به گزارش خبرنگار مهر، یک شرکت چینی سازنده دستگاه های الکترونیکی باریکترین تلفن هوشمند جهان را با 6.65 میلیمتر ضخامت تولید کرد که در مقام مقایسه، 2.7 میلیمتر از آی فن 4s باریک تر است.

این تلفن همراه هوشمند دارای ویژگیهای جالب توجهی است که در آن میان می توان به پردازشگر 1.5 گیگاهرتزی دو هسته ای، رام یک گیگابایتی و حافظه 16 گیگابایتی اشاره کرد.

صفحه نمایش این تلفن همراه 4.3 اینچی بوده و مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی است که می تواند ویدیویی با کیفیت 1080p گرفته و دوربین دوم آن کیفیت 720p  کیفیت دارد.

دو تلفن هوشمند با سیستم عامل فایرفاکس

موزیلا اعلام کرد که دو تلفن هوشمند این شرکت با سیستم عامل فایر فاکس در ماه فوریه عرضه شده است.

دو تلفن هوشمند موزیلا با سیستم عامل فایر فاکس به نام‌های کئون (Keon) و پیک (Peak) با کمک گیکزفن و تلفونیکا تولید شد.

صفحه نمایشگر 3.5 اینچی HVGA کئون با پردازشگر 1 گیگاهرتزی کوالکوم اسنپدراگون، رام 4 گیگا بایتی و باطری هزار و 580 آمپرساعتی تقویت می‌شود. این دستگاه دارای شبکه‌های HSPA یا ادج خواهد بود و همچنین مجهز به یک دوربین 3 مگاپیکسلی، میکرو اس دی، قابلیت اتصال WiFi ، جی پی اس و پورت شارژ میکرو یو اس بی است و ظاهر نارنجی رنگ فایر فاکس را با خود یدک می کشد.

تلفن هوشمند پیک با یک پردازشگر 1.2 گیگاهرتزی کوالکوم اسنپدراگن، رام 4 گیگاباتی، باطری هزار و 800 آمپر ساعتی همراه خواهد بود. صفحه نمایش 4.3 اینچی این تلفن، دوربین 8 مگاپیکسلی و دوربین دوم 2 مگاپیکسلی از دیگر موارد تمایز این دو تلفن است.

نخستین تلفن اندرویدی جواهرنشان

شرکت سازنده تلفنهای مجلل و گرانقیمت ورتو نخستین تلفن هوشمند خود را با سیستم عامل اندروید به قیمت بیش از 10 هزار دلار ارائه داده است.

تلفن همراه ورتو تی با قیمت 7900 یورو یا 10 هزار و 575 دلار عرضه می شود و در دفتر مرکزی این شرکت در همپشایر بریتانیا ساخته شده است.

براساس اظهارات هاتچ هاتچیسون طراح این دستگاه، ورتو تی قاب تیتانیوم دارد و صفحه ای از یاقوت کبود داشته اما از امکان 4G برخوردار نیست.

دستگاه ورتو تی با وزن 180 گرم سنگین تر از نسل جدید تلفنهای هوشمند است. برای مثال گلکسی S3 وزن 118 گرمی داشته و وزن آی فن 5 به 112 گرم می رسد. گفته می شود که یکی از علل آن دوام زیاد است و اگر یک کامیون از روی آن رد شود دستگاه سالم باقی می ماند.

اولین تلفن مقاوم به آب

در رقابتهای میان اپل و سامسونگ، سونی تلاش کرد با ارائه بهترین مدل تلفن هوشمند که دارای ویژگی چون مقاومت در برابر آب است، بتواند سهمی را از این بازار درحال رشد به خود اختصاص دهد.

این گوشی دارای یک پردازنده چهار هسته ای کوالکوم Snapdragon S4 Pro chip است و دوربین پشت این دستگاه تصاویری با 13 مگاپیکسل کیفیت گرفته و کیفیت ویدئوی آن HDR است. سونی تمام این ویژگیها را در یک دستگاه باریک به ضخامت 7.9 میلیمتر جمع کرده است.

براساس اعلام سونی این دستگاه در برابر آب مقاوم است. تا امروز هیچ تلفن هوشمندی به طور کامل ضدآب نیست اما سونی اظهار داشته است که ایکسپریا Z ارائه کننده بالاترین سطوح مقاومت در مقابل آب است.

اچ تی سی وان تلفن برنده جایزه نوآوری کنگره موبایل

تلفن هوشمند جدید اچ تی سی از ویژگیهایی برخوردار است که می تواند با بهترین مدلهای سامسونگ، اپل، نوکیا و ال جی رقابت کند.

این دستگاه 4.7 اینچی دارای قاب آلومینیومی و پلی کربنات است و طراحی جذاب و خوش ساختی دارد که آن را در رقابت با سایر تلفنهای موجود در بازار قرار می دهد.

اچ تی سی وان دارای جدیدترین و پیشرفته ترین مولفه های کنونی بازار است که در آن میان می توان به پردازشگر چهار هسته ای کوالکوم، رم 2 گیگاباتی و وضوح تصویر 1920 در 1080 اشاره کرد.

سریعترین تلفن همراه دنیا

تلفنهای هوشمند 2013 از سرعت بالایی برخوردار هستند و اکثر آنها از قابلیت پشتیبانی نسل چهارم شبکه برخوردارند.

شرکت هواوی چین نیز در این نمایشگاه تلفن اسند P2 را رونمایی کرده و مدعی شده که این تلفن سریعترین تلفن دنیا محسوب می شود.

این شرکت با تأکید بر روی باریک بودن این تلفن همراه اظهار داشت که سرعت دانلود این تلفن به 150 مگابایت در ثانیه می رسد که با این سرعت می توان یک فیلم با کیفیت اچ دی را در کمتر از پنج دقیقه دانلود کرد.

تلفنی که یکماه شارژ دارد

در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل سازندگان آخرین تلفنهای هوشمند خود را با آخرین فناوریهای روز معرفی می کنند، نوکیا یک تلفن همراه با قیمت بسیار پایین معرفی کرده است که تنها یک ویژگی دارد و آن هم عمر یکماهه باطری این دستگاه است.

تلفن همراه نوکیا 105 که با قیمت 20 دلار به فروش می رسد، تنها ماهی یکبار نیاز به شارژ کردن دارد.

ارزان ترین تلفن همراه دنیا

ارزان قیمت ترین تلفن همراه دنیا قرار است با قیمت 1 پوند در بریتانیا به فروش برسد.

شرکت آلکاتل وان تاچ 232 تلفنی با یک صفحه 1.5 اینچ رنگی ارائه کرده که حتی به کاربر خود این امکان را می دهد که از طریق آن به رادیو گوش کند.

اگرچه این تلفن دارای آخرین اپلیکشنهای شبکه های اجتماعی نیست، اما با استفاده از آن می توان تماس گرفت، تماس دریافت کرد و پیامک ارسال و دریافت کرد. از جمله ویژگیهای محدود این تلفن یک چراغ قوه، بازی، ساعت زنگ دار، تقویم و ماشین حساب و همچنین توانایی دریافت فرمان صوتی است.

آیفون 5، سریع ، قوی و باریک

آیفون 5 نسبت به نسل قبلی، سریع‌تر، قوی‌تر و باریک‌تر شده است و از شبکه نسل چهارم LTE نیز پشتیبانی می‌کند. اپل دوربین این تلفن را نیز بهبود بخشیده و صفحه نمایش آن را برای اولین بار در کل تاریخ عرضه آیفون، به سایز 4 اینچ افزایش داده است. به همراه آیفون 5، سیستم‌عامل iOS 6 با بهبودهای اندک و بعضا مشکل آفرین عرضه شد،

این نسخه iOS از صفحه نمایش بزرگتر آیفون 5 پشتیبانی می‌کند و در آن سرویس‌های جدید اپل مانند نقشه معرفی شدند. آیفون 5 نسبت به آیفون‌های قبلی باریک‌تر و سبک‌تر شده است. آیفون 5 تنها 112 گرم وزن دارد یعنی 20 درصد سبک‌تر از آیفون 4s صد و چهل گرمی است.

هر چند آیفون 5 باریک‌ترین تلفن دنیا نیست اما از نظر ضخامت نسبت به آیفون 4 نزدیک به 1.7 میلی‌متر باریک‌تر شده است.

نسخه کوچک شده گلگسی S3

شرکت سامسونگ الکتریک تلفن هوشمند گلکسی S3 کوچک را با صفحه نمایش 4 اینیچی را رونمایی کرد و آن را انتخاب مناسبی برای کاربرانی دانست که به دنبال تلفنهای هوشمند کاربردی تر هستند.

گلسی S3 مینی با سیستم عامل اندروید 4.1 آب نبات ژله ای کار می کند و از فناوری 3G برخوردار است. این تلفن هوشمند دارای صفحه لمسی سوپر AMOLED 480 در 800 پیکسل و پشتیبانی از 16 مگابایت رنگ است.

گلکسی S3 مینی قدرت خود را از یک پردازنده دوهسته ای 1 گیگاهرتز گرفته و RAM یک گیگابایتی دارد. این مدل قرار است با کارت حافظه داخلی 8 و 16 گیگابایتی ارائه شود. این تلفن دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که می تواند تصویرهایی با وضوح 2592 در 1944 بگیرد و دوربین دوم VGA آن برای تماسهای تصویری مورد استفاده قرار می گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.