بازی

فناوری اطلاعات

April 4, 2013
12:18 پنجشنبه، 15ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54198

مرحله اول انتشار کنسول بازی OUYA انجام شد

 

کنسول بازی جدیدی با نام OUYA که 99 دلار قیمت دارد بالاخره به دست مصرف کنندگان رسید.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این کنسول ارزان قیمت که بر مبنای آخرین نسخه از اندروید طراحی و ساخته شده است، در 2 مرحله به دست مصرف کنندگان خانگی می‌رسد که 28 مارس امسال اولین کنسول‌ها برای کاربرانی که به ساخته شدن این کنسول کمک کردند فرستاده شد.
 
این کنسول اندرویدی 28 دسامبر برای تولید کنندگان بازی و اخیرا 28 مارس برای کسانی که به این شرکت جهت ساخت کنسول کمک مالی کرده بودند فرستاده شد. کسانی که کنسول را پیش خرید کرده باشند می‌توانند در ماه آپریل کنسول خود را تحویل بگیرند و در نهایت تولید انبوه کنسول از 4 ژوئن آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه این کنسول یک سیستم کاملا متن باز است، نه سازندگان و نه کاربران هیچ مشکلی با کنسول نخواهند داشت. اگر از محیط کنسولتان راضی نیستید می‌توانید آن را تغییر دهید و محیط کاربری مطابق میل خودتان را بسازید.
 
گفته شده بیش از 90٪ بازی‌های این کنسول به صورت کاملا رایگان به صورت دیجیتالی منتشر می‌شوند و تنها بابت تعداد کمی از بازی‌های این کنسول باید بهایی پرداخت شود. توزیع بازی‌های این کنسول به صورت کاملا دیجیتالی است بنابراین برای انجام بازی‌ها باید بازی‌ها را دانلود کرده و استفاده کنید. حافظه داخلی کنسول 8 گیگابایت بوده که قابلیت افزایش توسط USB 2.0 نیز وجود دارد. در حال حاضر بیش از 500 بازی روی این کنسول در دسترس است که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. سازندگان بزرگی چون تیم شفر و استودیو محبوبش یعنی Double Fine پیش از این قول یک بازی انحصاری برای این کنسول بازی را داده بودند. Kim Swift، یکی از خالقین بازی Portal نیز اعلام کرده بود که روی یک بازی منحصرا برای OUYA کار می‌کند. همچنین با استفاده از یک کابل HDMI می‌توانید کیفیت تصاویر 1080 را هم از این کنسول روی تلویزیونتان داشته باشید.
 
این کنسول بازی توسط شرکتی با همان نام OUYA طراحی شد که برخی از مدیران این شرکت پیش از این سابقه فعالیت در کمپانی‌های با سابقه‌ی بازی‌سازی را دارند. OUYA تماما توسط کمک‌های مردمی پشتیبانی و ساخته شده که این مبلغ بیش از 8 میلیون دلار بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.