بازی

فناوری اطلاعات

April 4, 2013
12:23 پنجشنبه، 15ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54201

سرنوشت بازی Phantom Pain معلوم شد

 

هیدئو کوجیما، بازی‌ساز بزرگ ژاپنی و خالق سری بازی‌های Metal Gear در مراسم GDC یا همان کنفرانس بازی‌سازان در سانفرانسیسکو پرده از راز تریلر نمایش داده شده در مراسم بهترین بازی سال شبکه اسپایک برداشت و رسما اعلام کرد که The Phantom Pain پنجمین Metal gear Solid خواهد بود.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ هیدئو کوجیما، کارگردان استودیوی کوجیما پروداکشن که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت کونامی به حساب می‌آید در مراسم GDC امسال در سانفرانسیسکو حضور پیدا کرد و از بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در کنار موتور جدید بازی سازی Fox Engine رونمایی کرد.
 
ویدئویی که چند ماه پیش با نام Ground Zeroes منتشر شده بود، در واقع پیش در آمدی بر اتفاقات The Phantom Pain خواهد بود و به نظر می‌رسد هنوز مشخص نیست که کمپانی کونامی چه نتیجه‌ای در مورد این دو گرفته است. یکی از سخنگویان این شرکت اعلام کرد که این دو، جدا از یکدیگر بوده و یک بازی محسوب نمی‌شوند اما توضیحات بیشتری در این مورد داده نشده است. داستان GZ در سال 1974 اتفاق می‌افتد و TPP در سال 1983 پیگیری می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا Solid Snake در کنار Big Boss در این بازی حضور خواهد داشت یا خیر. تا به حال این موضوع مشخص شده که صداپیشه این دو کاراکتر که David Hayter نام داشت دیگر در این پروژه حضور نخواهد داشت و کیفر سادرلند، بازیگر نقش جک باور در سریال 24، جایگاه وی را پر خواهد کرد.
 
اوایل پاییز، کوجیما از متال گیر بعدی با نام Ground Zeroes رونمایی و ویدئویی چند دقیقه‌ای از بازی منتشر کرد. پس از آن، بازی تا اواخر سال 2012 فراموش شده بود، تا اینکه در مراسم Video Game Award 10، تریلری مرموز از بازی‌ای با نام The Phantom Pain منتشر شد که نشانه‌های موجود در آن ویدئو و تصاویر به شدت یادآور سری MGS بود. سازنده بازی نیز Joakim Morgen سوئدی و استودیو بازی‌سازی‌اش با نام Moby Dick اعلام شد. Joakim با کمی تغییر همان Kojima است که تقریبا در همان اوایل این موضوع لو رفت که این بازی همان MGS و Joakim Morgen همان کوجیمای ژاپنی است. در نهایت هفته گذشته، کوجیما رسما به بازی رسانه‌ای خود پایان داد و با موفقیت توجه تمامی رسانه‌های بازی‌های ویدئویی را به سمت خود جلب کرد تا گیمرها را آماده بزرگ‌ترین ساخته خود تاکنون کند. گفته شده که این بازی برای کنسول‌های X360 و PS3 منتشر می‌شود اما با توجه به کیفیت تصاویر نشان داده شده، می‌توان انتظار داشت که این بازی همزمان، برای کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت هم منتشر می‌شود و منحصر به نسل هفتم باقی نخواهد ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.