سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

April 5, 2013
16:46 جمعه، 16ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54208

ترغیب مردم چین به استفاده از سامانه جهت‌یابی ماهواره‌ای بومی

 

دولت چین در حال تشویق مردم بر استفاده از سامانه جهت‌یابی ماهواره‌ای بومی با نام "بای‌دو" بوده و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از آن در گوشی‌های همراه است.
 
یانگ چیانگ ون، دانشمند پیشرو از دفتر جهت‌یابی ماهواره‌ای چین گفت: سیستم "بای دو" تا کنون به خوبی اجرا شده است و با توجه به دقت بالا در جهت‌یابی، از 27 دسامبر سال گذشته و از زمان شروع ارایه خدمات به کاربران در آسیا و اقیانوس آرام پیوسته در حال پیشرفت است.
 
وی گفت: ما در حال جست‌وجوی سیاست‌های مطلوب و جذب سرمایه‌گذاران برای ترویج بیشتر این تکنولوژی برای عموم کاربران هستیم و زمان زیادی طول نخواهد کشید که تلفن‌های همراه به سیستم "بای دو" خواهند پیوست.
 
دولت چین از سال 2000 شروع به ساخت پایگاه فضایی، جهت‌یابی و سیستم زمانبندی شخصی برای خود کرد و تا کنون این کشور 16 ماهواره جهت یاب و همچنین چهار ماهواره آزمایشی برای آزمایش جهت‌یابی "بای دو" به فضا فرستاده است که همه آنها نتیجه موفقیت آمیزی داشته‌اند.
 
به گزارش رادیو چین، "بای دو" تا کنون بیشتر مجوز خدمات جهت یابی را به دولت چین و کاربران نظامی برای حمل و نقل، گزارش آب و هوا، حق ماهیگیری، جنگلداری، ارتباطات راه دور، نظارت هیدرولوژیکی و نقشه خوانی ارایه کرده است و در نظر دارد این خدمات را در میان مردم نیز گسترش دهد.
 
یانگ در پایان افزود: طرفداران استفاده از "بای دو" در میان مردم روز به روز در حال افزایش هستند و چهارمین کنفرانس جهت‌یابی ماهواره‌ای، در ماه می در ووهان مرکز استان هه بی برگزار می‌شود که در این کنفرانس بر روی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی نرم افزارهای این سیستم تمرکز بیشتری خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.