بازی

فناوری اطلاعات

April 5, 2013
17:00 جمعه، 16ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54216

ورود کنسول جدید اندرویدی صنعت بازی را متحول می کند

 

با ورود یک کنسول جدید بازی به بازار که دارای سیستم عامل اندروید است، کارشناسان اظهار داشتند که کل این صنعت تحت الشعاع قرار می گیرد.
 
بازی با کنسول Ouya که با قیمت 99 دلار وارد بازار شده تنها کسری از قیمت بازیهای کنسولهای سنتی را داشته و بیشتر قابل مقایسه با بازیهای موبایلها و تبلتها است.
 
این درحالی است که این کنسول به سرعت در بازاری که تحت تسلط بازیکنان بزرگی جون پلی استیشن و ایکس باکس است، خودنمایی خواهد کرد.
 
بودجه ساخت کنسول بازی Ouya با جلب کمکهای مردمی از طریق وب سایتی که به این امر اختصاص یافته ساخته شد و توانست بیش از 8 میلیون دلار از بیش از 63 هزار حامی به دست آورد.
 
درحال حاضر شرکت تولید کننده ارسال نخستین کنسولها را به نخستین حامیان مالی این پروژه آغاز کرده است و سایر علاقمندان نیز می توانند دستگاه خود را پیش خرید کنند.
 
این کنسول بازی جدید به دنبال یافتن فرصتی برای افزایش محبوبیت آن هم با قیمت پایین و بازیهایی است که به طور مستقل تولید شده اند.
 
این روزها دستگاه های موبایل بازار بازیهای دستی را در دست دارند و میلیونها نفر از طرفداران بازی را که به سرمایه گذاری در دستگاه های سفارشی علاقمند نیستند و صرفا به بازی علاقمند هستند را جذب کرده اند.
 
درحالی که پلتفرمهای سنتی چون دی اس نینتندو یا ویتا پلی استیشن از شرکت سنی بازیهایی با قیمتهایی بین 45 تا 60 دلار عرضه می شوند، قیمت بازیهایی که از اپ استورها ( بازارهای ویژه فروش اپلیکیشنهای موبایل و تبلت در سیستم عاملهای مختلف) خریداری می شوند قیمتهای بسیار کمتری دارند و در اغلب موارد رایگان هستند.
 
توسعه دهندگان این پلتفرمها به دنبال روشهای دیگری برای دریافت پول هستند که در آن میان می توان به مبالغی اشاره کرده که بازیکن برای پیشبرد بازی خود در حین بازی باید بپردازد.
 
براساس اظهارات پیرس هاردینگ رولز از IHS، کنسول بازی Ouya نخستین تلاش برای تغییر صنعت بازی در خانه است. فضای بازیهای تلویزیونی به جایی رسیده است که به نظر می رسد تاکنون تغییر و تحول چشمگیری نداشته است. این کنسول می تواند چنین تغییری را ایجاد کند.
 
درحالی که Ouya نخستین کنسول از این سبک دستگاه های بازی است، انتظار می رود که به زودی شرکتهای بسیاری دستگاه هایی با این سبک را ارائه کنند، اما درحال حاضر Ouya اولین و ارزان قیمت ترین به شمار می رود.
 
این دستگاه یک مکعب کوچک است که می توان آن را در صورت تمایل کاربر باز کرد و ارتقاء داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.