امنیت

فناوری اطلاعات

April 8, 2013
17:23 دوشنبه، 19ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54281

بدافزارها هر ۳دقیقه یکبار به شرکتهای بزرگ حمله میکنند

 

با توجه به گزارش‌های جدید شرکت‌های بزرگ به طور متوسط هر سه دقیقه مورد حمله بدافزار قرار می‌گیرند.
 
 
شرکت امنیتی FireEye میزان 89 میلیون بدافزار را که در سراسر جهان در نیمه دوم سال 2012 رخ داده، ردگیری کرده و با توجه به یافته‌های آن آخرین نسخه از گزارش تهدید خود را منتشر ساخته است.
 
هدف از این گزارش، آشنایی سازمان‌ها با طیف گسترده‌ای از حملات سایبری است که به طور مرتب سیستم‌های امنیتی IT را دور می زنند.
 
بنا بر اعلام مرکز ماهر، یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که شرکتهای بزرگ به طور متوسط هر سه دقیقه یک رخداد بدافزاری را تجربه می‌کنند.
 
کارشناسان در این زمینه هشدار دادند: شرکت‌های بزرگ باید به این نوع حملات توجه داشته باشند و بر این اساس سازمان خود را برای مقابله آماده کنند. نویسندگان بدافزار در تلاش هستند تا روش‌هایی را توسعه دهند که سیستم‌های امنیتی را دور زنند.
 
هم چنین در این گزارش به برخی از محبوب‌ترین روش‌های حمله که توسط مجرمان سایبری به کار گرفته می‌شود، اشاره شده است. به عنوان مثال، ایمیل‌های هرزنامه‌ای به عنوان رایج‌ترین روش برای شروع حملات بدافزاری شناخته می‌شود و فایل‌های ZIP بهترین انتخاب برای فعال کردن بدافزارها هستند.
 
در این گزارش آمده است: نمونه‌هایی از بدافزارها کشف شده که تنها هنگام تکان موس اجرا می‌شود و این روشی است که می تواند سیستم های تشخیص sandbox را فریب دهد البته تا زمانی که بدافزار هیچ گونه فعالیتی را تولید نکرده است. علاوه بر این، نویسندگان بدافزار نیز برای عبور از sandbox از یک ماشین مجازی استفاده می کنند.
 
در این میان بهترین روش دفاعی، روش چند لایه است که در این روش کلیه لایه‌ها به صورت کارآمد به روزرسانی و اصلاح می‌شوند و تنها بر یک راه‌حل امنیتی واحد متکی نیستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.