امنیت

فناوری اطلاعات

April 8, 2013
17:32 دوشنبه، 19ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54285

پلیس فتا: هنگام خرید با دستگاه های کارت خوان مراقب افراد سودجو باشید

 

پلیس فتا هشدار داد: هنگام خرید بوسیله کارتهای بانکی مراقب عملیات کسر از حساب و کشیدن کارت در دستگاههای کارت خوان باشید، تا در معرض دید شما انجام شود و رمز عبور را شخصا وارد کنید تا زمینه سوء استفاده فرصت طلبان نشود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در بررسی های کارشناسانه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) مشخص شده که افرد سودجود، می توانند از اطلاعات کارت کپی تهیه کرده و با در اختیار داشتن رمز، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد کنند.
 
برهمین اساس با توجه به خرید با دستگاههای کارت خوان به هموطنان توصیه می شود در صورت امکان کارت و رمز عابر بانک را در اختیار دیگران قرار ندهند.
 
همچنین هنگام خرید، کارت خود را شخصا به دستگاه کارت خوان کشیده و رمز آن را وارد کرده و همه سرمایه خود را در یک حساب متمرکز نکنید تا در صورت دسترسی غیرمجاز از میزان ضرر و زیان آن کاسته شود.
 
پلیس فتا در بخشی دیگری اضافه کرده است: اگر از سیستم پیامکی استفاده نمی کنید، سعی کنید در اولین فرصت با مراجعه به محل صدور کارت بانکی خود، نسبت به فعال نمودن سیستم پیامکی گردش حساب اقدام، تا در صورتی که از حساب شما به صورت غیرمجاز برداشتی صورت گرفت سریعاً مطلع و اقدام قانونی به عمل آورید.
 
همچنین رمز عابر بانک خود را به صورت متناوب و دوره ای، بخصوص پس از خرید از مکانهای مشکوک بلافاصله عوض کنید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.