فناوری اطلاعات

April 11, 2013
14:13 پنجشنبه، 22ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54334

بیشترین استخدام برای کدام شرکت‌هاست؟

 

بسیاری از مردم جهان در آرزوی کار در یکی از شرکت‌های بزرگ و شناخته شده تکنولوژی دنیا هستند. در واقع اغلب ما با دیدن عکس‌هایی از ساختمان اصلی شرکت‌هایی مانند گوگل یا فیس‌بوک بارها آرزو کرده‌ایم که در یکی از آنها مشغول به کار بشویم. 
 
البته علاوه بر امکانات و تسهیلاتی که کارمندان این شرکت‌های بزرگ و محبوب در مقابل کارشان دریافت می‌کنند، میزان حقوق پرداختی آنها هم معمولا نسبت به متوسط حقوق پرداختی شرکت‌های دیگر کمی بالاتر و بیشتر است. در واقع به همین دلیل هم هست که معمولا مشاغل مرتبط با تکنولوژی در دسته پر‌درآمدترین مشاغل جهان قرار دارند تا جایی که بر اساس آخرین تحقیقات و آمارهای ارائه شده توسط دو موسسه CareerBuilder و Economic Modeling Specialists Intl طراحی نرم افزار بهترین شغل برای سال 2013 خواهد بود. از آنجا که طراحان و مهندسان نرم افزار درآمد خوبی دارند و البته شغل آنها این روزها بازار داغ و پر سودی برای شرکت‌ها دارد، تعداد بیشتری از نیروهای استخدامی جدید در شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را تشکیل می‌دهند. آمار اخیر در این مورد نشان می‌دهد که از سال 2010 تا حالا تعداد 70 هزار و 872 نیروی جدید به عنوان طراح نرم‌افزار استخدام شده‌اند تا به این ترتیب میزان استخدام در این شغل در طول سه سال گذشته رشد 7 درصدی را تجربه کند. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که هر طراح نرم افزار به صورت متوسط سالانه 90 هزار و 530 دلار حقوق دریافت می‌کنند. این در حالی است که روند استخدام در این شرکت‌ها معمولا سختگیرانه و دقیق است.با این اوصاف اما در میان این شرکت‌های بزرگ، بعضی هستند که بیشترین میزان استخدام نیرو را دارند. در همین راستا مجله آنلاین فوربس با همکاری موتور جست‌وجوی شغلی Indeed.com به تازگی به بررسی و معرفی بیست و پنج شرکت برتر تکنولوژی که بیشتری میزان استخدام را دارند، پرداخته است. این شرکت‌ها با حقوق سالانه دست کم 60 هزار دلار بیشترین تعداد نیروهای استخدام شده جدید را در اختیار دارند. 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط Indeed.com، این موتور جست‌وجوی شغلی در حال حاضر 264 هزار و 300 شغل ثبت شده در زمینه تکنولوژی و IT را در فهرستش دارد که این میزان، صنعت تکنولوژی را بعد از صنایع بهداشت و خرده فروشی، به سومین صنعت بزرگ جهان از نظر تعداد مشاغل خالی و کارآفرینی تبدیل می‌کند. در حقیقت متخصصان جدید این روزها بیشتر از میان بخش‌های مختلف صنعت تکنولوژی ظهور می‌کنند تا بخش‌ها و صنایع دیگر و در همین راستا است که میزان تقاضا برای مشاغل این صنعت به سرعت در سرتاسر جهان در حال رشد و افزایش است. در این میان به اعتقاد «مایکل ورچ» یکی از مدیران Indeed.com، بخش‌ها و زیرمجموعه‌هایی مانند سیستم عامل‌های موبایل‌های هوشمند، سرویس‌های رایانش ابری و ذخیره‌سازی اطلاعات بیشترین متقاضیان را برای استخدام به خودشان اختصاص داده‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.