اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

April 11, 2013
14:18 پنجشنبه، 22ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54339

اینترنت گیگابایتی گوگل به تگزاس رسید

 

شرکت گوگل تایید کرد به زودی خدمات اینترنتی پرسرعت فیبری خود را با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه به آستن تگزاس وارد خواهد کرد.
بر اساس گزارش BBC، این شرکت تاکنون ارائه خدمات اینترنت پرسرعت خود را به کانزاس سیتی محدود کرده‌بود، جایی که کاربران می‌توانند در ازای پرداخت ماهانه 70 دلار از اینترنتی با سرعت یک گیگابایت در ثانیه استفاده کنند.
 
اریک اشمیت، رئیس گوگل در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد این شرکت درجستجوی شهرهای جدید برای توسعه دادن اینترنت پرسرعت است. گوگل در بیانیه آنلاینی که درباره ورود اینترنت پرسرعت به آستن تگزاس منتشر کرده از مردم دعوت کرده تا برای استفاده از این خدمات نام‌نویسی کنند.
 
گوگل قصد دارد کاربران تگزاسی را از اواسط سال آینده به اینترنت یک گیگابایت بر ثانیه وصل کند. دلیل انتخاب این شهر برای توسعه دادن اینترنت فیبری گوگل این اعلام شده که آستن تگزاس مرکزی برای خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی شناخته می‌شود که از انجمن‌های هنری و تکنولوژیکی پررونقی برخوردار است.
 
به نظر می‌آید تعرفه استفاده از اینترنت گیگابایتی گوگل در تگزاس نیز مشابه کانزاس سیتی باشد، 70 دلار در ماه بدون هزینه نصب. این بسته خدماتی یک ترابایت حافظه بر روی درایو‌های گوگل را نیز به کاربران ارائه می‌دهد.
 
پروژه فیبری گوگل اولین بار در سال 2010 معرفی شد. از این پروژه استقبالی چشمگیر به عمل آمد و بیش از هزاران شهر درخواست استفاده از خدمات آن را دادند. با این همه کانزاس‌سیتی اولین شهری بود که توانست از این خدمات بهره‌ ببرد و در نوامبر سال 2012 ارائه خدمات اینترنت گیگابایتی در این شهر آغاز شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.