بازی

فناوری اطلاعات

April 11, 2013
16:36 پنجشنبه، 22ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54353

اکس باکس بعدی نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد

 

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که برای انجام بازی روی اکس باکس نسل بعد، باید دائما به اینترنت متصل باشید.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کنسول نسل بعد مایکروسافت هنوز معرفی نشده است و شایعات فراوانی پیرامون آن به گوش می‌رسد که یکی پس از دیگری به جذابیت پنهان ماندن این کنسول کمک می‌کند.
 
هفته گذشته این شایعه قوت گرفت که اکس باکس نسل بعد برای فعال بودن نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد و اگر به هر شکل و صورتی ارتباط شما با اینترنت قطع شود، تنها 5 دقیقه فرصت دارید تا دستگاه را به نوعی به اینترنت متصل کنید و ادامه کار خود را پیگیری کنید. پس از درج این تیتر در خبرگذاری‌ها، یکی از مهندسین ارشد مایکروسافت، آدام اورث، این موضوع را چندان حائز اهمیت ندانست و یکی از مولفه‌های اصلی تکنولوژی روز را اتصال به اینترنت خواند.
 
سپس یکی از طراحان استودیو Bioware، سازندگان بازی Mass Effect و Dragon Age، به این پیام واکنش نشان داد و تاکید کرد که اصرار بیهوده بر اتصال دائم به اینترنت را با عناونی مثل Sim City تجربه کرده‌ایم و دیده‌ایم که نتیجه چه بوده و آیا این موضوع برایتان درس عبرت نشده است؟ در ادامه صحبت‌ها رویه‌ی صحبت آدام اورث رو به بی احترامی رفت. دو روز بعد، مایکروسافت در بیانیه‌ای رسمی از مردم عذر خواهی کرد و اعلام کرد که هر چه مهندس ارشد این شرکت پیرامون اکس باکس نسل بعد گفته نظر شخصی وی بوده است و ابدا اطلاعات رسمی به حساب نمی‌آیند.
 
 
روز بعد، یک متخصص تکنولوژی به نام Paul Thurrott که اعتبار فراوانی در ارائه اطلاعات محرمانه دارد، اعلام کرد که Always Online بودن کنسول نسل بعد مایکروسافت حقیقت دارد و باید با آن کنار آمد، اما صحبت‌هایی هم از دو مدل مختلف با دو قیمت مختلف به میان آورد. گرچه جزئیات زیادی در دسترس نیست، اما وی تاکید کرد که پس از انتشار کنسول نسل بعد مایکروسافت، قیمت اکس باکس 360 به 150 و یا حتی 100 دلار خواهد رسید.
 
روز گذشته وبسایت vgleaks اطلاعات ارزشمندی از دو مدل متفاوت کنسول نسل بعد مایکروسافت منتشر کرد. گفته شده که مدل اول که یک حالت ابتدایی و البته چند رسانه‌ای‌تر از اکس باکس را نشان می‌دهد و هدف رقابت با Apple TV دارد قرار است با قیمتی نسبتا پایین‌تر از مدل اصلی روانه بازار شود و فاقد درایو برای قرار دادن بازی‌ها در آن است و همه محصولاتی که برای این دستگاه ساخته می‌شود باید به صورت دیجیتالی باشد. این مدل که هیچ ارتباطی با دیسک‌های فیزیکی ندارد نیازمند اتصال دائم به اینترنت است اما مدل دوم که فرم اصلی اکس باکس نسل بعدی به حساب می‌آید و طبعا قیمت بالاتری دارد، بازار گیمرهای حرفه‌ای را هدف گرفته است و ویژگی‌های اصلیش همانند اکس باکس 360 خواهد بود و برای انجام بخش تک نفره به هیچ وجه نیاز به اتصال دائم به اینترنت وجود ندارد.
 
گفته شده که این کنسول از بازی‌های اکس باکس 360 پشتیبانی نمی‌کند اما اگر مایل به انجام بازی‌های نسل هفتمی روی کنسول نسل هشتمی خود هستید، می‌توانید یک بسته سخت افزاری اضافه را تهیه کنید و به کنسول خود متصل کنید تا بدون مشکل بازی‌های اکس باکس 360 را روی آن اجرا کنید. همچنین ذکر شده که قیمت اکس باکس 360 و پلی استیشن 4 تقریبا نزدیک به یکدیگر خواهند بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.