رگولاتوری

معاون نظارت رگولاتوری از شناسایی 577 تخلف در حوزه ICT طی سال 91 خبرداد

 

در سال 91، بیش از یک هزار و پانصد، بازرسی از راه نزدیک توسط مناطق هفتگانه سازمان با مراجعه به محل اپراتور ها در سراسر کشور و کنترل تعهدات آن ها انجام شد که منجر به شناسایی 577 تخلف شد.
 
مهندس حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت و گو با خبرنگار سیتنا پرس (متعلق به روابط عمومی وزارت ارتباطات)، با بیان این که نظارت و اعمال مقررات در سال گذشته با جدیت دنبال شده است، اظهار داشت: در سال گذشته 1521 بازرسی از راه نزدیک توسط مناطق هفتگانه سازمان با مراجعه به محل اپراتور ها در سراسر کشور و منترل تعهدات آن ها انجام شد که منجر به شناسایی 577 تخلف شد و پس از طی فرآیند اعمال مقررات 558 فقره از تخلفات رفع شد و 19 فقره باقی مانده آن در حال رسیدگی است.
 
وی ادامه داد: 1073 فقره شکایات به صورت مکتوب و از طریق سایت دریافت شد که بیش از 90 درصد این شکایات رسیدگی شده و مابقی در حال رسیدگی است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت : دسترسی بر خط به اپراتور های وایمکس، SAP، PAP، و TCI  نیز از مهم ترین فعالیت های معاونت نظارت در حوزه سرویس های فناوری اطلاعات در یک سال گذشته بوده است.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از پایش و کنترل بازار در طول یک سال گذشته خبر داد که با جدیت در این معاونت دنبال می شود .
وی ارزیابی و رتبه بندی اپراتور های ارئه دهنده خدمات باند پهن ADSL و خدمات ماهواره ای SAPرا از دیگر برنامه های اجرا شده در سال 91 توسط این معاونت عنوان کرد.
لازم به ذکر است، مهندسی مجدد و تدوین نسخه دوم الگوی جامع ارزیابی اپراتور ها و  طراحی سامانه سنجش رضایت مندی کاربران و طراحی داشبورد مدیریتی نظارتی از دیگر اقدامات معاونت  نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده است.

​​