اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 14, 2013
18:17 یکشنبه، 25ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54395

دکترسلیمانی: دولت تنها ۶درصد درآمد مخابراتی را صرف توسعه ارتباطات می‌‌کند/دولت مکلف به صرف تمام سود مخابراتی در توسعه ارتباطات میشود

soleimani.jpg

رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس با بیان اینکه سالانه بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان از درآمد مخابرات به خزانه دولت می رود، گفت: اما مبلغی که سالانه صرف توسعه زیرساختهای ارتباطی و ICT کشور می شود رقمی حدود 200 میلیارد تومان است؛ به نوعی می توان اینطور عنوان کرد که تنها 6 درصد درآمد دولت از مخابرات صرف توسعه ارتباطات کشور می شود.
محمد سلیمانی در گفتگو با مهر، از اجرای طرحی خبر داد که دولت را مکلف می کند 100 درصد سود حاصل از درآمد مخابرات را صرف توسعه کند.
 
رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس اینطور گفت: طرحی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت تا دولت مکلف شود 100 درصد درآمدی که از مخابرات دریافت می کند را صرف ICT در عرصه های مختلف کشور کند تا زمینه و بسترهای اجرایی شدن کاربردهای فناوری از جمله انتخابات الکترونیک، دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیکی و اقتصاد دیجیتالی فراهم شود.
 
وی با اشاره به جایگاه ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: این بخش لزوم سرمایه گذاری دولت را می طلبد. براین اساس دولت باید مبلغ قابل توجهی از درآمد خود را از مخابرات صرف توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کند.
 
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نباید اینطور تصور شود که توسعه خاص وزارت ارتباطات است بلکه توسعه زیرساختهای ارتباطی مقوله ای است که کل اقتصاد کشور را شامل می شود و حتی بخش های اجتماعی و فرهنگی را نیز دربرمی گیرد.
 
این نماینده مجلس به بانکداری الکترونیکی، تحقق اقتصاد دیجیتالی، شبکه های ارتباطی گمرک و دولت الکترونیک اشاره کرد که برای توسعه آنها دولت باید بر فاوا سرمایه گذاری کند و افزود: حتی برای کاربردی کردن امور در زمینه های اجتماعی فرهنگی و قضایی نیز باید توسعه زیرساختهای ارتباطی مورد هدف دولت آینده قرار گیرد.
 
سلیمانی توسعه نقاط محروم و دورافتاده روستایی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که پس از خصوصی سازی مخابرات راکد و متوقف شده است و چالش اساسی در بخش فاوا به شمار می رود.
 
وی گفت: در پروانه فعالیت اپراتورهای مخابراتی، تخصیص درآمد خدمات مخابرات اجباری –USO – دیده شده است به نحوی که اپراتورهای مخابراتی سالانه 500 میلیارد تومان از این بابت به دولت پرداخت می کنند اما آنچه که شواهد نشان می دهد دولت از این مبلغ، رقم اندکی را صرف توسعه نقاط محرومی می کند که باید این سیاستگذاری اصلاح شود.
 
وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دولت باید 100 درصد درآمدش از خدمات مخابرات اجباری را صرف توسعه ارتباطات نقاط محروم و جاده ها کند و به صورت 100 درصد این درآمد را اختصاص دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.