تلفن همراه

گوشی

April 14, 2013
20:07 یکشنبه، 25ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54405

گوگل بخشی از موتورولا را فروخت

 

بخش دیگری از واگذاری 12.5 میلیارد دلاری شرکت موتورولا به گوگل در حال انجام شدن است و این طور که مراکز خبری اعلم کرده‌اند، در این قسمت مدیریت یک بخش دیگر از موتورولا در اختیار گوگل قرار می‌گیرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت Arris اعلام کرد که از وزارت دادگستری آمریکا تمامی مدارک قانونی و مجوزهای رسمی مورد نیاز را دریافت کرده است تا مدیریت واحد خطوط پهن‌باند Motorola Home از گوگل خریداری کند. این طور که در دسامبر 2012 اعلام شد، گوگل این مرکز را به قیمت 2.35 میلیارد دلار به فروش می‌رساند که از این رقم 2.05 میلیارد دلار به صورت نقد پرداخت شده است و 300 میلیون دلار باقیمانده نیز هم‌اکنون به صورت سهام در اختیار گوگل قرار می‌گیرد. 
مرکز Arris اعلام کرد که کلیه مدارک قانونی برای واگذاری این بخش را در اختیار دارد و در تاریخ 17 آپریل مدیریت مرکز Motorola Home را به صورت کامل از گوگل دریافت می‌کند.
پس از اتمام این قرارداد شرکت گوگل 15.7 درصد از سهام شرکت Arris را در اختیار خواهد داشت. لازم به ذکر است، پس از آنکه گوگل خبر فروش این واحد از شرکت موتورولا را اعلام کرد، مرکز Comcast نیز رضایت خود را برای در اختیار گرفتن سهام Arris اعلام کرد. شرکت Arris نیز در پاسخ گفت که این مرکز ارایه دهنده خدمات کابلی می‌تواند با پرداخت 150 میلیون دلار 7.85 درصد سهام آن را در اختیار بگیرد و به همین میزان از سهم گوگل کاسته شود.
 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.