اپراتورها

تلفن همراه

April 15, 2013
21:28 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54430

درخواست ادغام شبکه دیش با T-mobile

 

گفته شده شبکه دیش آمریکا کمی قبل از اینکه صاحبان آلمانی از مشارکت‌های موفقیت‌آمیز خود با MetroPCS سخن به میان آورند از T-mobile آمریکا در خواست‌هایی درخصوص ادغام داشته است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از بلومبرگ، رئیس هیات مدیره شبکه ی دیش، آقای چارلی ارجن، به صورت غیررسمی از دویچه تله‌کام درخواست کرده که با T-mobile آمریکا ادغام شود.
پیش از این دیش با MetroPCS ادغام شده بود و حال دویچه تله‌کام درحال بررسی درخواست ادغام این شرکت ادغام شده با شرکت سوم یعنی T-mobile است.
شبکه دیش دارای طیف رادیویی بسیار بزرگی است از همین رو اخیرا اجازه یافته خدمات ماهواره‌ای خود را به خدمات پهن باند موبایلی زمینی تبدیل کند. با این حال نقص این شرکت، شبکه است از این رو با Sprint Nextel و Clearwire برای مشارکت‌هایی وارد مذاکره شده است اما این مذاکرات کمی متفاوت پیش رفت چراکه Sprint با Softbank ژاپن مشارکت‌هایی داشت.
از این رو شبکه دیش بیشتر روی Clearwire حساب باز کرده است که البته احتمال موفقیت این مورد هم پایین است چراکه بیش از نصف حق رای Clearwire متعلق به Sprint Nextel است.
آنطور که از شواهد پیداست اجازه ادغام دیش با T-mobile راحت‌تر صادر می‌شود چراکه این ادغام صرفا در دارایی‌هایی آنها در حوزه طیف رادیویی صورت می‌گیرد و نه در مصرف‌کننده‌هایشان و در عین حال ممکن است باعث شود قدرت دویچه تله‌کام در شرکت وسعت داده شده کم شود.
حال مشکل اینجاست که T-mobile آمریکا درحال حاضر برای این کار به آیین نامه خاصی نیازمند باشد چراکه مالک عمده آن دویچه است که بخشی از آن شرکت هم خود تحت مالکیت دولت آلمان قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.