اپراتورها

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تلفن همراه

April 16, 2013
17:17 سه شنبه، 27ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54443

اظهارات وزیر ارتباطات در خصوص نرخ تورم در حوزه ارتباطات

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح وضعیت ارتباطات کشور در سالی که گذشت، گفت: در سال 91 اینترنت کشور وضعیت پایدارتری نسبت به سالهای گذشته از نظر کیفی داشته است.
محمدعلی فرقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب، افزود: اختلال مقطعی و چند هفته ای در زمینه اینترنت در آخرین هفته های سال، فرا وزارتخانه ای و تصمیمی در سطح ملی بوده و ارتباطی به کیفیت سرویسی که شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکتهای PAP و مخابرات می دهند، نداشته است.
 
وی با بیان اینکه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها حوزه ای است که طی 10 سال گذشته هیچگونه افزایش نرخی نداشته و این از ویژگی های مثبت این حوزه است، ادامه داد: به رغم افزایش نرخ ارز و تورم بالا در کشور، در این حوزه افزایش نرخی را  شاهد نبودیم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در نرخ مکالمات موبایل نیز از سال 83 تا به حال تغییری رخ نداده است، ادامه داد: این در حالی است که براساس اعلام بانک مرکزی در برخی حوزه ها در کشور تا 10 برابر افزایش نرخ داشته ایم و کمترین تغییری که در برخی حوزه ها وجود داشته تا 3 برابر برآورد شده است اما در مجموع در حوزه ارتباطات تغییرات جزئی بوده و نرخ ها نسبت به سال 83 تنها یک درصد افزایش داشته است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید براینکه این سازمان عملکرد مثبتی در سال 91 داشته است، اظهار داشت: در سال 91 تعامل مان را با اپراتورها زیاد کرده و مسائل فی مابین را با نگاه منافع کلی ذینفعان اعم از حاکمیت، اپراتورها و استفاده کنندگان خدمات مرتفع کردیم.
 
فرقانی با تاکید براینکه سال 91 سعی براین بود که فضا را بیشتر قانونمند کرده و موارد مبهم را شفاف کنیم، افزود: در سالی که گذشت در ارتباط با اپراتورها با مشترکان و وظایفی که نسبت به مشترکان دارند اقدامات موثری صورت گرفت به نحوی که در زمینه کیفیت سرویسها کارهای مناسبی انجام شده و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز مصوبات خوبی در این راستا داشته است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه در سال 91 در زمینه اندازه گیری و افزایش کیفیت سرویسها به ویژه در بخش تلفن همراه اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در این سال پوشش شبکه های موبایل کاملتر و کیفیت خدمات و مکالمات افزایش پیدا کرده است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد گرانی نرخ پهنای باند اینترنت که از سوی شرکتهای اینترنتی مطرح می‌شود، تصریح کرد: در ایران یک سری هزینه هایی وجود دارد که شاید سایر کشورها با آن مواجه نباشند و این هزینه هایی است که زیرساخت متحمل می‌شود و مجبور است در قیمت تمام شده محاسبه کند.
 
فرقانی با تاکید براینکه برغم تغییر نرخ ارز و تورمی که شاهدش بودیم هنوز قیمتها تغییر نکرده است در مورد قیمت هر لینک STM1 گفت: شرکتهای PAP بابت هر STM1 حدود 28 میلیون تا 36 میلیون تومان پرداخت می‌کنند که قیمت تمام شده هر STM1 با نرخ ارز مبادلاتی و آزاد برای شرکت ارتباطات زیرساخت در همین حدود است و از این حیث باید گفت که زیرساخت پهنای باند را با قیمت تمام شده می فروشد.
 
به گفته وی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت کاملی بر فعالیت شرکتهای ICT دارد و براساس بررسی های صورت گرفته حداقل در سال 91 گرانفروشی در حوزه پهنای باند اینترنت رخ نداده است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آخرین مصوبه در زمینه فروش اینترنت ADSL و نرخ های جدید آن را که براساس حجم دانلود محاسبه می‌شود به نفع مشترکان پرمصرف ارزیابی کرد و گفت: این مصوبه برای مشترکانی که از اینترنت با حجم دانلود بالا استفاده می‌کنند مقرون به صرفه تر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.