تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

April 17, 2013
9:28 چهارشنبه، 28ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54450

مشخصات فنی عینک گوگل رسما اعلام شد

 

تا زمان عرضه نسخه نهایی عینک گوگل زمان زیادی باقی نمانده، اما تا حالا شایعات و پیش‌بینی‌های مختلفی درباره مشخصات فنی عینک گوگل منتشر شده است. حالا اما گوگل رسما مشخصات فنی کامل عینک هوشمند خودش را اعلام کرده است.
 
 
گوگل در صفحه پشتیبانی عینک خود مشخصات فنی این کامپیوتر پوشیدنی را اعلام کرده است که می‌تواند توجه بسیاری از کاربران علاقه‌مند را به خودش جلب کند. گوگل مدعی است که صفحه نمایش این عینک با یک نمایشگر 25 اینچ HD که از فاصله حدود 5/2 متری به آن نگاه می‌کنید، قابل مقایسه است.
دوربین این دستگاه وضوح 5 مگاپیکسلی داشته و قابلیت ضبط ویدئو با وضوح 720 پیکسلی را دارد. سیستم انتقال صدا در این گجت از طریق استخوان کاربران انجام می‌شود و البته این سیستم قبلا توسط پاناسونیک در نمایشگاه CES معرفی شده بود. در این سیستم نیازی نیست که هدفون درون گوش کاربران قرار بگیرد. با قرار دادن آن در کنار گوش، صدا از طریق القا به استخوان منتقل می‌شود و به این ترتیب کاربر می‌تواند صدای محیط را هم در کنار صدای عینک گوگل به خوبی بشنود.
شبکه Wi-Fi، بلوتوث، باتری با طول عمر یک روز کامل برای استفاده روزمره مانند فیلمبرداری و آپلود آنها در شبکه‌های اجتماعی، پورتmicroUSB به همراه کابل و شارژر و پدهای بینی قابل تنظیم برای قرارگیری صحیح عینک روی بینی کاربران مختلف از دیگر امکانات این گجت است.
گوگل همچنین یک اپلیکیشن مخصوص ابزارهای آندرویدی به نام MyGlass را هم در گوگل پلی منتشر کرده است که از طریق آن امکان برقراری ارتباط بین موبایل هوشمند و عینک گوگل فراهم می‌شود. از طریق این اپلیکیشن امکان مشاهده اطلاعات مربوط به GPS و پیام‌های متنی روی این عینک امکان‌پذیر می‌شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.